onsdag, januari 25, 2012

Äntligen!

Lite träning! Badminton! Och en liten seger till mig faktiskt! :)
Jag har inte sprungit en meter på snart två veckor!!! Jag har inte haft lust. Alls. Med något överhuvudtaget. Detta händer ibland för mig och då försöker jag vänta ut det, men inte allt för länge. Så snart blir det nog spark i baken!

Det ser ju onekligen inge vidare ut med min "3650 löpta km under året 2012"-utmaning längre, men kanske man kan få ihop 365 timmar löpning under året ännu? Det är ju ett helt överkomligt reellt mål va? Förra året hade jag registrerat 8711 minuter löpning och 1045 min skidning och det är ~162h, så dubbelt upp tycker jag gott att man kan fixa. Man kan ju ändå springa långsamt! ;)

2 kommentarer:

  1. Det händer alla. Ibland försvinner motivationen. Så var det för mig före jul. Då gäller det bara att ta sig igenom det. Göra det lilla man kanske har lust med och vara nöjd med det.

    Vore det en idé att inte sätt upp ett specifikt kilometer-, eller tidsmål för löpningen? I stället löpa så att du njuter av det och får en passlig utmaning?

    Själv har jag lärt mig att ju mer specifika mål och scheman jag sätter upp dessto mindre tränar jag.

    SvaraRadera
  2. Tomas: Ja det gör det väl.
    Målsättningar behöver jag, annars blir det inte till nåt, men jag förstår hur du menar. Jag brukar inte vara bra på att följa specifika träningsrprogram (fast jag skulle ha seriös nytta av det dock) men målsättningar behöver jag.
    Jag tar inte så stor stress av att jag inte klarar målsättningarna, men jag behöver dem likaväl. :)

    SvaraRadera