lördag, december 31, 2011

Ett hjätligt gott nytt år!

Jahaps, gott folk! Jag har Jet laggat och jobbat hela veckan så det har inte funnits mycket tid över för varken skrivande eller träning. Men under årets lopp har jag dock lyckats träna lite grann i alla fall och tänkte nu se lite tillbaka på 2011 i träningsväg.

Under året har jag tränat (registrerat) 148 dagar (12551 min)
Definitivt inte mycket måste jag säga, kan hända att jag inte regisrerat allt dock...

Under dessa 148 dagar har jag:
Sprungit: ~1200 km (8711 min)
Skidat: 152 km (1045 min)
Promenerat: 54,6km (515 min)
Spelat: 33 Badmintonpass (1980 min)

Så till bens har jag avverkat ungefär 1400 km. Inte så mycket med andra ord, men mycket bättre än ingenting va? :)

2011 inleddes med en DNF under årets upplaga av Botniavasan i februari.
Mars följde tätt därefter med ett stycke kulturellt maraton i Italien, Maratona di Roma. 5:09:59

Våren och sommaren flöt fram i arbetets och lååångdistansträningens syfte. Jag och Johanna sprang en söndagslänk i Juli där syftet för mig var att känna på ultradistansen litegrann. Målet med detta var ju naturligtvis Ultraloppet augusti, Kivitippu Ultra 69 km.

Hösten inleddes med ett terränglopp i Vöråskogen. 30 km med ett något besvärat knä 3:19:57.
Därefter har jag inte gjort så värst mycket verkar det som. Jag och min kollega införde Tisdagsintervaller i träningen och jag sprang någon "längre" länk här som var.
Året avslutades sedan med ett Personbästa i paradiset, Honolulu Marathon 4:39:18!

Nästa år då?

Året 2012 blir året då jag:
- Springer minst 365 mil under hela året
- Springer Stockholm Marathon och minst ett annat officiellt marathon i någon trevlig stad
- Springer mitt första 12-timmars lopp
- Springer mängdvis med intervaller
- Spelar minst 40 Badmintonpass!
- Och 2012 är banne mig definitivt året då jag springer milen på sub 60!!!

Har ni några målsättningar (inom vad som helst) inför det kommande året?

Ha en förträffligt fin nyårsafton och ett sprakande underbart nytt år 2012!

5 kommentarer:

  1. Javisst har jag mål. Både i form av tider och lopp. Kolla längst ner på min blogg under mål för 2012. Loppen är jag redan anmäld till. Milen sub 60 gäller för mig också. Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år på dig Liza. Hoppas vi ses någongång. Jag anmälde mig just till Botniavasan.

    SvaraRadera
  3. Jag hänger med i milen sub 60 klubben! och mitt livs första maraton tänkte jag också springa. Gott nytt år!

    SvaraRadera
  4. Jag har en stor målsättning med 2012, men jag kan inte säga vad det är i offentligheten (det här skriver jag bara för att retas :)

    Det har iaf inget att göra med idrott. Men jag har oxo som målsättning att upprätthålla ett regelbundet motionerande.

    SvaraRadera
  5. Förvånad: Hih, du lär ju inte sitta rastlös och fundera över vad du ska hitta på näst i alla fall! :D
    Vad gäller milen så: I år gör vi det! :D

    Cecilia: Klart vi ses nån gång. Men det blir högst antaglien inget skidas (i tävlingar alltså) i år...

    Fua: Härligt! Ju fler destp bättre! Jag ska förlja din tränign och heja på dig! :D

    Tomas: Nå det är ju klart att du gör! ;) Men kul med målsättningar och stora sådana, det bygger upp en mysig lite spänning i själen som driver en framåt! :)

    SvaraRadera