måndag, januari 02, 2012

Snön...

...hittade sannerligen sin väg till Vasa idag, men jag hittade nog min väg hem trots det.


Avslutade året 2011 på bästa tänkbara sätt. Löprunda ut till morfar -kaffepaus- och hem tillbaka. 11km. Sedan avrunda med seriöst goda pajer, skumvin och förträffligt sällskap! Jag kan gott ta mig vidare genom 2012 nu. Hoppas det bjuder allt och lite till och minus en del, om ni hänger med?

Jag jobbade sent idag så nu är jag liksom två dagar efter i min strävan att avverka 10km/dag i medeltal under det kommande året. Men jag är inte orolig. Man ju springa två stycken 20km:s -rundor också?

Men i slutändan visste nog Doris Day vad hon sjöng om:


4 kommentarer:

  1. Ta det inte för hårt det där med att springa 10 km/dag i genomsnitt, för det är en väldigt stor ökning (en tredubbling faktiskt!) från det du sprungit i år och kan därför vara svårt. Miranda lyckades ju inte heller helt komma upp till det i år. Det blir så svårt att kunna öka året efter om du redan nu ökar massor :)

    SvaraRadera
  2. Johanna: Gjorde hon inte? Hur i all världen? Men jo du har rätt det är en lite knäpp ökning nog. Och nej jag tar det inte så hårt, jag gillar bara att sätta ribban högt. Jag kollapasar dock inte även om jag inte når målet, men glädjen är ack så stor om man lyckas! :D

    SvaraRadera
  3. Är benägen att hålla med Johanna... du vill ju inte vara tvungen att lägga in en eller två månader med rehab. Och vilket vinterväder ni har!

    Gott nytt 2012!

    SvaraRadera
  4. Snorkkis: Jaja, jag erkänner. :) Men som jag sade: Jag gillar höga ribbor, stora gester och prestigefyllda målsättningar. Tänka stort. ;)
    Fallet kan bli lite platt jo, men man försöker ju hoppa i alla fall! :D

    SvaraRadera