måndag, maj 07, 2012

Back on track!

Idag var det dags! En hel vecka utan träning har passerat. Vad ska månne Curro "En dag utan träning, är en dag utan mening" Ergo Sum -Johanna tänka om detta? På med tossorna och ut på vägen. Jag tycker faktiskt att bästa sättet att komma igång med träningen är att starta med en löprunda. Jag hade satt siktet på Västervik runt och detta fullföljde jag. Tänkte dock att jag börjar försiktigt igen och tillämpade 15+5 principen.

17,4 km på 115 minuter = 6,37 min/km. Vilket är helt okej faktiskt. Kändes som om det gick mycket långsammare än så.

Bara så ni vet har jag som avsikt att träna som en galning denna vecka. Jag har en hel del att ta igen! :)

2 kommentarer:

  1. Haha, "En dag utan träning är en dag utan mening" :D Ja, det är väl lite så :D Försöker påminna mig själv om att jag faktiskt tränat idag, trots att det känns som jag bara suttit och pluggat hela dan. Men man hinner med mycket då man stiger upp tidigt.

    Bra att du är back on track i alla fall, fast jag tror nog ditt liv var meningsfullt förra veckan också :)

    SvaraRadera
  2. Johanna: Ja tusan, jag ska nog lära mig det här med morgonlenkki i vår och sommar! :D
    Och ja, det var nog meningsfullt utan träningen också, men jag har nog träningsmorkkis ändå... ;)

    SvaraRadera