onsdag, maj 09, 2012

Badminton förlust

Vi spelade äntligen badminton igår och det var tydligen dags för en förlust till mig. Ingen brakförlust men, förlust. 3-2 till Ässet. Den sista (som jag vann) spelades dock endast till 10 poäng.

Efter detta bilade jag iväg till gymet, tog en rask promenad på löpbandet 2 km 20 minuter = 10 min/km. På programmet fanns ännu 45 minuter ledd stretchning.

Min PT är ju på semester denna vecka, men eftersom jag låg på hinner-inte-träna-sidan förra veckan så tänker jag inte lata mig bara för att jag är oövervakad. Idag tränar jag dock inte, men imorgon ska jag försöka få in antingen en morgonlänk eller en tidig eftermiddagslänk eller en kvällslänk/träning. Där emellan ska jag jobba och kolla på lamm/får i södra österbotten.

Vad tusan sysslade jag med förra veckan då? Tja, allt och inget. Hur man nu tar det.
"Veckan" började på lördag 28.4.2012 då vi firade två av världens trevligaste 30-åringar.

Detta följt av vilodag och återhämtning.

Måndag = arbetsdag och lenkkidag. Löprundan blev dock totalförstörd av mardrömsintervallerna. Jag hade så ont i ljumsken (eller där någonstans) att jag helt enkelt inte kunde springa. Varje gång jag försökte sträcka ute benet lite så skar det som en kniv i inre låret. Det blev en ~7km:s luuunk på en timma!
Måndagkväll = Pärelabarin med brudarna. Det är lite som Afrikas Stjärna bara att det sker i Österbotten och på Närpes-dialekt. Galet kul.

Jag vann ju dessutom. Så här ser det ut då man vinner:

Så här såg det ut på vägen till vinsten:


Tisdagen var tänkt att vigas åt städning inför den kommande lördagens möhippelunch, men så ringde några förträffligt fina typer och bjöd in oss på 1:a Maj brunch. Hela dagen gick åt till mat, skratt, 1:a maj torg och ett första försiktigt sittande på uteservering i snålblåst men solsken. Dockade vid hembryggan klockan nio på kvällen.
Onsdagen förflöt totalt i arbetets tecken (månadsskifte), torsdagen tillägnades jobb och städning och fredagen försvann ut i tomma intet. På någon otrolig vänster hann jag baka pajer och tillreda sallad till lördagens möhippelunch samt duka upp färdigt inför det hela, för vi hade start direkt från lördag morgon.

Lördagen gick som sagt i möhippans tecken. Det var så kul att jag nästan dog. Från morgon till följande morgon. Brunch, presenter, Poledance, lunch, fotvård, chokladtasting, ögonfranspermanent, bastubad, badtunnabad, brudbastu, fixa-till-sig-session, middag, lekar, skumvin i mängd och massor och dans, skratt och spex hela natten lång.

Söndag: Orka ännu lite till. Brunch på Astor med möhippetjejerna. Shit Pomme Frite, liksom! På måndag morgon hade jag seriöst ont i magmusklerna av allt skratt.

Ångrar inget men ser fram emot en träningsfylld vecka.

Cheers!

5 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att ni hade kul på lördan. Enligt den insiderinformationen som jag har så var det stundtals en hel del kacklande... :-)

    SvaraRadera
  2. Bogart: Hahah! Ja, emellanåt hörde man faktiskt inte ens sina egna tankar! :D

    SvaraRadera
  3. By the way, jag råkade hitta en bild, som inte alls visste att jag hade, av dig där du sjunger med Jeppe. Skall jag skicka den?

    SvaraRadera
  4. Bogart: Hahah! Ja tack! det sku vara snällt! :D

    SvaraRadera
  5. Ok, jag skickar. Det innebär förståss att du publicerar den i något skede... :D

    SvaraRadera