lördag, maj 19, 2012

Mini-semester

Inledde dagen, något motvilligt, med ett spinningpass. Jag var väldigt trött då jag slog upp ögonen i morse, men bestämde mig ändå för att kasta mig in i dagen med ett träningspass. Det var ett gott beslut. Oftast är det nog det enda rätta. Att sticka iväg och träna även om det inte känns som om man skulle orka. Det är säkert typ 1 gång av 100 som det befogat att faktiskt stanna hemma och vila av sig lite (dvs utöver planerad vila 1-3 gånger i vecka).
Efter spinningen tränade jag armar, rygg och mage följt av benstretch.

Idag blir det lite minisemester hemma hos mamsen!

Hoppas ni har en förträffligt angenäm lördag!

4 kommentarer:

  1. Det är helt perfekt med minisemester hos mamma - har precis avslutat min och drog visare till svärisarna :)

    SvaraRadera
  2. Så sant, så sant, väldigt sällan man ångrar en springtur. Jag kände inte alls för att springa igår, for ut och kände direkt att benen var i toppform. Slutade med att jag sprang 1000m-intervaller, där snabbaste intervallen blev 4:29 min/km. Helt otroligt för mig. Så ja, det lönar sig alltid att fara ut och testa :)

    SvaraRadera