fredag, maj 11, 2012

Hello mojo


Börjar hitta flytet igen. Kom mig iväg på något man kan kalla en löprunda igår, det gick på matta men inge vidare hårt heller.
50 minuter 6,7 km. På det körde jag lite Chins, rygg och mage.
Efter träningen gick jag tillbaka till jobbet och därifrån körde jag och två kolleger söder ut i Österbotten för att kolla på den ena kollegans får! Det var så himla kul! Att får och deras lamm, en stöddig tupp och gigantisk men brödvänlig tjur kan göra en dag. Vi satt säkert i två timmar och bara tittade på och matade fåren och lammen.
Sedan var vi liksom ute way past my bedtime (apres 21) så jag tänkt ju nästan somna i bilen på väg hem...slockande sedan på två röda då jag väl kommit hem. En bra dag.

Idag har jag tränat BodyCombat 60 minuter. Före det försökte jag få upp pulsen och värmen lite, men hade inte så mycket tid på mig så det blev en kilometer löpning jämnt på 6:40. Efteråt stretchade jag lite extra då jag känner mig så himla trög och stel.

Här ska jag bjuda på en bild som dök upp mitt i allt. Från en 60 (30+30) -årsfest. Då jag mitt i allt fick ställa mig upp och sjunga duett med festens egentliga sångfågel. Det två år och minst 6 kilo sedan. :)
 Voilá
Foto: Bogart

3 kommentarer:

  1. "Far, får får får? Nej, får får inte får, får får lamm."

    Gammalt talesätt från Oravais :)

    SvaraRadera
  2. Tomas: Jasså, det är från Oravais? Alltid lär man sig nåt nytt! :)

    SvaraRadera
  3. Tjaaa, eller jag är inte 100 på varifrån det kommer. Men morsan brukar säga det där, därför skrev jag att det är från O. :)

    SvaraRadera