måndag, maj 21, 2012

Worried?

Just a little bit...

Först och främst. Mina älskade Asics Noosa har nog sprungit på sista versen idag. Sitt sista riktiga lopp sprang de i september 2011 på Botnia Löpet. Jag gav dem ännu en chans idag, men det var inga vidare roligt att springa i snyggisarna längre. De är fortfarande snygga, men slitna så in i norden. Därför tycker jag att vi tar en sista bildkavalkad som tack för fina och snygga löpstunder och sedan är Noosa-löparsagan slut för denna gång. Kanske jag får tag i en ny modell snart? :) Sofie? Sett några någonstans?








För övrigt lunkade jag in 16 kilometer idag med en medelhastighet på 6,19 min/km.
Jag är ju lite nervös inför den här Stockholms-historien. Jag känner mig väldigt oförberedd i ett löpningsavseende. Jag registrerar ju all min träning på Funbeat och tänkte att jag ska ta och kolla lite hur väl förberedd jag egentligen varit inför tidigare maratonlopp.

~3 månader inför Rom Marathon 2011:
- 280,45 löpta kilometer
- 44 träningsdagar av 98 möjliga (all form av träning)
- 51 träningspass (all form av träning)
- 3 980 minuter träning = just över 66 timmar.

~3 månader inför Kivitippu Ultra 2011:
- 379,10 löpta kilometer
- 49 träningsdagar av 105 möjliga (all form av träning)
- 52 träningspass (all form av träning)
- 4 654 minuter träning = just över 77,5 timmar.

~3 månader inför Honolulu Marathon 2011:
- 237,10 löpta kilometer
- 37 träningsdagar av 98 möjliga (all form av träning)
- 39 träningspass (all form av träning)
- 2 673 minuter träning = just över 44,5 timmar.

~3 månader inför Stockholm Marathon 2012:
- 171,57 löpta kilometer
- 64 träningsdagar av 92 möjliga (all form av träning)
- 146 träningspass (all form av träning)
- 5 739 minuter träning = just över 95,5 timmar.

Jag måste säga att jag känner mig faktiskt lite mindre orolig just nu. Även om löpningen varit i minsta laget så har jag ändå tränat mer än någonsin de senaste tre månaderna. Löpkilometerna är ändå bara 65,5 km färre än inför Honolulu, där jag trots allt satte personbästa på 4:39:18 och förbättrade på maratonsträckan med 20 minuter! Dessutom kommer Stockholm att bli ett mys-lopp. Vi ska bara ta oss igenom och ha roligt och njuta av stämningen! 

Eller vad tror ni? Det verkar väl inte så förskräckligt hopplöst ändå va?

18 kommentarer:

  1. Mittiallt så kör du PB mitt i karnevalstämningen i Stockholm! Det kommer nog att gå så bra dethär! Kutar sambon också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. PB blir det nog inte. Det är jag säker på. :) Nej, Sambon springer inte. Jag sticker dit med kolleger och VöråIF! :)

      Radera
  2. Det kommer att gå finfint. Jag har en vän som också springer maraton i Stockholm. Han har sprungit 65 km (varav 21.1 var HCR på 1h39min) detta år. Han har dock tränat en hel massa annat och jag tror att det kommer att gå riktigt bra för honom. Kanske dina ben är riktigt glada över mindre löpning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske, kanske inte. Vi får se. De blir rätt snabbt trötta och stela har jag märkt då jag rört mig över 15km:s strecket. Men, som sagt: Det blir ett myslopp. :)

      Radera
  3. Det blir nog bra det där :)

    Såg annars ett par Noosa i Hamburg på mässan, de var faktiskt riktigt snygga. Synd att det är Asics.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror det jag jag med.

      Mina egna köpte jag vi Stadiums hemsida, men senast jag kollade hade utbudet skruttat ihop sig totalt. :/

      Radera
  4. Less is more - kommer att gå fint ska du se. Fast barfota kan du kanske inte springa. Att pensionera löparskor är en stor sak - hoppas du hittar nya! (Jag blev sugen att testa Sucony Kinarva efter att ha läst vad löpare verkar ha shoppat hem i år: http://snorkkis.se/?p=4227 )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, barfota ska jag verkligen inte springa. Mina vader är inte tillräckligt starka för en sådan keikka.

      Jo, det känns som om det börjar bli dags för nya länkkare nu. :)

      Radera
  5. Det syns ju på långt håll att du inte har något att oroa dig för! Du kommer att orka dansa efteråt! :)

    SvaraRadera
  6. Din bildkavalkad e ju helt huippu! ses ikväll :)

    SvaraRadera
  7. Dör över bildkavalkaden! :D Du e så härlig Liza! När ska ja få träffa dig igen - det har ju varit en evighet! :( Jag har Liza-crawings! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ids int dö Jenny-lilla! :) Åååh, det skulle vara jätteskoj att träffas! I sommar? Sommarn är en fantastisk tid att träffas! Jag tror inte att vi setts sedan Peijos dimissionskalas (eller var det födelsedagskalas) på Strampen (samma dag som Jhonny blev svensexad, var det visst). Remember? :D

      Radera
    2. Nej vetdu - det tror jag också. Veckan efter midsommar ska jag vara i Österbotten. Kanske vi kunde ta en träff då nåndag?

      Radera
  8. Åh, dina asics noosa skor är så himla snygga!! :) Trist att säga hejdå till ett par sådana.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite trist var det nog. Men jag kan ju ha dom på typ Badminton eller rengöra dom och ha dom som inneskor på gymet! :)

      Radera