onsdag, maj 16, 2012

Läder...jovars.

I höstas köpte jag mitt livs första riktiga ordentliga och, för mig, dyra läderstövlar. Senare på hösten gick dragkedjan sönder och jag fick föra dom till skomakaren = 25euro.
Idag gick dragkedjan sönder igen...snart kommer reparationerna att ha kostat mer än stövlarna.
Jag tänker dock gå med dom till butiken jag köpte dom ifrån och se om man kan få nån hjälp med eländet. Kan hända att det var sista gången jag satte riktiga pengar på ett par skor. Skor som inte är löpskor alltså. Löpskor kan jag sälja en guldring för, om jag hade en.

Jaajaa, så fick jag det ur mig.

Vi spelar Badminton idag. 
Ässet och jag. 

Aces vs Lighting

Vem vinner?

2 kommentarer:

  1. Märkligt det där med skorna. För mig är det tvärt om. Jag försöker köpa billigare skor för att spara pengar. Men de går bara sönder och jag får tänka om och köpa ordentliga, dyra skor istället. Det blir ändå dyrare i slutet att köpa flera par. Men stövlar har jag iof ingen erfarenhet av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ligger nog nåt i det du säger. Detvar ju därför som jag köpte stövlarna och som uttrycket lyder: "Den som är fattigt har inte råd att köpa billigt!"
      Men nu råkade det ju sig naturligtvis för mig att dessa stövlar skulle vara undantaget.
      Oh well, you can´t have it all.
      Jag ska dock som sagt föra dom tillbaka dit jag köpte dom. :)

      Radera