söndag, mars 15, 2009

Check!

10,3 km avklarades idag på 67 min! Jag håller mej ganska bra inom ramarna för 4,5 timmars programmet! Högra axeln började dock bråka efter ca 6km, det var bara att försöka få den att slappna av genom att skaka på armen och göra några cirklar med jämna mellanrum. Idag använde jag mej även av ett knästöd, mitt vänstra knä tycker ännu inte om längre löprundor och brukar visa detta genom att få det att kännas som om den tänker avlägsna sig från sin plats i benet.

Det är idag 21 veckor kvar till dagen D, loppet går av stapeln den 15 augusti i vår nations huvudstad, i Helsingfors med andra ord. För er som är intresserade av olika träningsprogram inför ett maraton, halvmaraton, 10km eller 5km finns det fina alternativ för alla konditioner på http://www.marathon.se/ där får man tips, råd och motivering om så behövs!

Strax blir det matlagning och sedan ska jag försöka få till en passande profilbild på mej hit!

Ha det!

2 kommentarer:

  1. Du som springer mycket borde ansluta dig till den där men vs women på Nike's hemsida. Ja tror männen leder nämligen och det är ju inte bra. Hmpf. Nog för att jag också skulle kunna bidra med några km, men det blir bara inte så många per vecka...i och för sig räknar de väl varje km så det är väl bra att man bidrar med nåt? :)

    http://nikeplus.nike.com/nikeplus/?locale=euen_eu

    SvaraRadera
  2. Allright, tack ska du ha! Jag ska ta mej en titt på det där med det samma! :)

    SvaraRadera