torsdag, mars 19, 2009

Massören, koordination och fartlek!

Idag har jag äntligen fått gå till massören! Inte för att jag har varit tvungen att köa eller dylikt, har bara inte hittat tid till det men idag fick jag tid och massören kommer så passligt till arbetsplatsen varje torsdag! :) Det gjorde tusan så ont, det gör det alltid eftersom jag går dit så sällan...

Hur som helst är det träning som gäller idag och programmet ser ut enligt följande:
  • 2 km uppvärming
  • 3x60 m koordinationslopp (stegrar farten till nästan maxfart, promenera tillbaka)
  • 4 km fartlek (bitvis hårdare fart och sedan långsammare, ex. snabbare mellan två lyktstolpar)
  • 1 km nedvarvning

Totalt 8.8 km

Energribehållarna har idag fyllts på med, förutom ärtsoppan vi fick till lunch, mina specialmuffins som varken innehåller socker eller mjöl, men ack så nyttiga proteiner och fetter! Vätskebalansen upprätthålls med sockerfri saft, som av någon anledning är mycket lättare att dricka än vanligt vatten..

Det är helt fantastiskt väder därute, kvicksilvret ligger dock under noll-strecket men solen värmer redan mycket! Är på strålande humör också då jag har endast en väckning kvar, sedan får jag sova hur jag vill och göra vad jag vill i dagarna 9! :)

Nu ska jag gå ut och träna!

2 kommentarer:

  1. Inte för att jag är nån lenkki-expert... men jag brukar köra fartlek enligt musiken i ipoden. Jag spurtar/springer hårdare i refrängen eller i slutet av en låt. Följer musiken ganska långt alltså. Det är roligt! :)

    SvaraRadera
  2. Ja det har du rätt i, att det är roligt alltså, jag brukar springa i takt med musiken jag med! Igår hade jag faktiskt ingen musik med, så det kan bra vara orsaken till att det inte kändes så jätte kul!

    SvaraRadera