lördag, mars 28, 2009

Håret

Åhhh, min frisörstuderande vän Linda kommer att bli galen om hon läser detta (hon brukar inte göra det så ofta)...
Jag försöker få min egen hårfärg tillbaka, så att jag inte ska behöva färga det hela tiden. I tisdags var jag då hemma hos Linda och hon lagade ljusa slingor i mitt hår och klippte det. Det blev riktigt bra både färg och klippning, hon är väldit duktig! :)

Men, här kommer det, på torsdag kände jag att håret ändå inte var riktigt i närheten av min egen hårfärg, det var så där roströd-skiftande och jag har mera grå-beige-brunt hår...Och igår gjorde jag det då, köpte en hårfärg. Till saken hör ännu att jag hade köpt en avfärgning till slinogrna, men Linda sade att det öppnar håret och om man inte färgar det genast efter så lämnar hårstråna öppna! Det är ju inte så bra...så vi köpte ny blonderingsfärg till slingorna då.

Så, jag hade nu en oanvänd avfärgningsförpackning och en ny hårfärg till mitt förfogande, det var bara att sätta igång...det blev helt ok men hårfärgen jag köpt blev för ljust, jag var mera blond än grå-beige-brunt...Idag har jag då satt ytterligare en färg i håret, den borde vara rätt, som jag har som bäst på framkallning så att säga, så jag vet ännu inte ens om den är rätt...Men jag lovar och svär, om det blir bra så ska jag inte färga det mera, vilket i och för sig ju var poängen med det hela, att jag ska slippa färga det...hoppas bara att håret inte faller av mej! ;)

Jag och återkommer senare, om jag inte gör det (under dagens lopp) så vet ni att det inte blev bra och jag sitter och gråter över det...

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar