måndag, november 15, 2010

Höjden...

Min älskade morfar är lite av en whiskey-vän och brukar få en whiskeyflaska på farsdag och till julklapp eller så. Han dricker inte så värst mycket av det dock och han kunde säkert öppna en mindre whiskeybod om han så ville. Till saken. I år fick han alltså en whiskey till farsdag av min morbror, eller var det kanske min morbrors son? ...anywho. Whiskeyn var alltså av sorten Chivas Regal*. På flaskan hittas följande varningssymbol

Är det detta vi har kommit till? Idiotrepubliken Tellus som inte klarar sig om det inte finns anvisningar och varningar för precis allt?

*Jag tänkte länka till Chivas officiella webbsida men efter att jag valt Finland och matat in födelsedatum och år (1981) och tryckt på Enter Chivas.com så fick jag följande meddelande:
"We are sorry but access to this site is denied for one of the following reasons. You are under legal drinking age or under the age of 18. The laws of your country prevent you accessing the website. The laws of your country do not permit the use of the internet to promote alcohol."

Och det var ju väldigt komplicerat att bara välja ett annat land för att ta sig in på sidan...

I rest my case...

5 kommentarer:

  1. Man gillar ju wiskey-älskare. Det är bra folk.

    SvaraRadera
  2. Världen är galen Liza, på många sätt.

    SvaraRadera
  3. Beatrix: Så sant som det är sagt. :)

    Tomas: Ja herregud, det verkar onekligen så.

    Kjell: Skaru ha en stänkare? ;) (Grannen i Beck-filmerna, ifall att du inte brukar se på det...)

    Cecilia: :)

    SvaraRadera