onsdag, november 03, 2010

Puls

Ska ni som förstår er på förklara det här med pulsen lite för mig nu.

Hur kommer det sig att måndagen efter en helg av alkohol, skräpmat och godis har en medelpuls på 157 slag/min och två hälsosamma dagar senare har en medelpuls på 166 slag/minut? Borde det inte typ vara andra vägen? Enlighten me, please!

Dagens pass gick loss på 7 km och fortfarande långsam fart, 6,51 min/km. Men skönt och uppfriskande. Igår tränade jag inte, jag lekte revisor och spelade Minesweeper.

6 kommentarer:

  1. jag har inget svar på din fråga tyvärr men vad jag självmärkt av är att formen väldigt varierande från dag till dag. Vad jag själv märkt är en prestationsavgörande faktor är i huvudsak kostintag och sömn.

    SvaraRadera
  2. Jag funderade också på det där med kost, du äter lite kolhydrater visst? Är det inte så att om man äter lite kolhydrater så kan det påverka pulsen? Så kanske pulsen är lägre pga just kolhydraterna i typ godiset? Fast jag vet inte heller, tycker att min puls beter sig lite som den vill. Man får helt enkelt köra på känsla istället :)

    SvaraRadera
  3. Jag har slutat upp totalt med pulsklocka. Jag fick hög puls av att jag såg att jag fick hög puls. Stressande.

    SvaraRadera
  4. Dagsform, ger en hel del svängningar, inget konstigt.

    Men för resonemamgets skull Sen undrar jag om de hälsosamma dagarna innehöll träning, för då kan det vara träning som ökar pulsen.

    SvaraRadera
  5. Cecilia: Ahaa, nå under helgerna har jag ju nog alltid fått sova länge tolv timmar per natt typ...kan inverka positivt på måndagsträningen! :)

    Heidi: Kan hända. Egentlgien borde den inte bli högre med LCHF, tvärtom man orkar längre. Men eftersom jag iböand är lite inkonsitsent vad gäller kosten så kanske det har en sådan inverkan...

    Kaaja: Ja, det har jag också märkt. OCh jag blri mer anfådd av att på klockeländet också...
    Jag har den mest för klockan skull och försöker att inte se på pulsen så mycket MEDAN jag springer.

    Autompa: Ja, en av de hälsosamma dagarna gjorde det.
    Dagsformen har säkert inverkan jo. :)

    SvaraRadera
  6. Tusan vad jag tappar bort och kastar om bokstäver då jag skriver...

    SvaraRadera