torsdag, november 11, 2010

Smärta

Jag har inte mycket att berätta just nu eftersom jag jobbar långa dagar hela veckan. Hela dagen är jag i lagret och packar böcker för ett projekt vi deltar i på jobbet och efter klockan fyra börjar jag göra mitt "eget" jobb. Imorgon dock tror jag att jag får packandet färdigt så då börjar väl allt normaliseras igen.

Till saken (rubriken), jag var till massören idag. Han masserade skinkorna/bakmusklerna/vad-det-nu-officiellt-heter. Jag har hög smärtgräns, det har jag, men det hjälpte inte idag. Jag grät. På riktigt. Jag grät, kallsvettades och bad om nåd. Herregud alltså. Inget har gjort sådär ont ännu i hela mitt liv. Massören sade att de där musklerna minsann var spända och ömma "Jag tog ju knappt i!" tillade han. Läxan: Stretcha, stretcha, stretcha och massera!

Hur har ni det? Berätta gärna nåt kul eller trevligt!

14 kommentarer:

  1. Jag känner med dig. Det smärtar så otroligt att masseras. Det är inte ens skönt efteråt. Efter första gången hade jag sjukt i baken två dagar! Men det är nog värt att gå ändå, nu börjar jag känna att det hjälper löpningen.

    SvaraRadera
  2. Det är freeedag i morgon!!!!!!

    SvaraRadera
  3. ja fy fasen vad det kan göra ont hos massören! jag skall bli bättre på att stretcha.

    SvaraRadera
  4. Jill: Ja fyn f*n vad hemskt det var.

    Sofie: Och vad som är ännu bättre än det, är att det är fredag idaaag!! :D

    Cecilia: Jag också! ;)

    SvaraRadera
  5. Från en sak till en annan, J visade lite statistik över vart hans bilder är sålda....Dina bilder(2st) är sålda i Asien(!)Och en här i Finland.
    Trevlig fredagkväll på dig, vännen min :)

    SvaraRadera
  6. Najs! Tror jag? ;)
    HA det bra du med! VAr du på nå Zumba eller gick du på Bio med kuzinerna?

    SvaraRadera
  7. Jag var på zumba, o det var TUNGT! blev illamående, kanske jag tog i för hårt?

    SvaraRadera
  8. Det är inte roligt att vara övervig eftersom då lönar det sig inte att strecha. För det tar ju inte någonstans. Min naprapat suckar när han ska strecha mina ben/bak för det tar ju aldrig emot.

    SvaraRadera
  9. Sussu: Kanske...Bra jobbat ändå! :)

    Ann: Ja, det kan vara den vägen också! :) Men vad behöver du en naprapat till då?

    SvaraRadera
  10. Massage gör ont, ja. Men det är skönt efteråt. Väldigt skönt. Men jag borde gå oftare. Synd bara att det är rätt så dyrt :/

    SvaraRadera
  11. J: Ja det är lite dyrt, men vi får förmån från vår personalklubb så jag betalar 11€ för en halvtimme! :) Inte så pjåkigt va?
    Kul att du hittat hit! :D

    SvaraRadera
  12. Oj, det är riktigt bra faktiskt! Jag ska kolla upp ifall jag får billigare/gratis massage via Vasaregionens idrottsakademi som jag hör till. Det borde vara så, men jag vet inte :)

    SvaraRadera
  13. Låter ju smått farligt dedär =) Märkte du någon skillnad efteråt? Ja menar, var det värt det? =)

    SvaraRadera
  14. Kjell: Ja fy sjutton! och nej, märkte ingen skillnad. Men tror inte det kanske märks så där fort.

    SvaraRadera