måndag, april 25, 2011

Påsk-annandag

Dagen inleddes efter en god natts sömn och med 12 timmar på nattens sömnsaldo. Tanken var att promenixa ut till mamma och byta vinterdäck mot sommardäck på lilla Micran. Men det hade de redan gjort så det blev en löprunda ut till morfar *kaffe paus* och fortsatte sedan på några omvägar till mamsen för att hämta bilen. Vädret var toppen, innan jag drog ut på länk visade termometern +19 C i skuggan. Dock började det gå neråt efter en timmes löpning och man började känna av lite isande kall vind. Men man höll värmen med löpningen så det gick fint.

14 km blev dagens löpsaldo och tidmässigt ca 85 minuter. En helt bra dag tycker jag.

Nu ska vi njuta av en bit mat och resten av denna varma soliga sista måndag i April.

3 kommentarer:

  1. Låter som en fin dag! Annars, jag är påväg upp till Vasa igenom om ett par veckor. Jag tänkte ifall du skulle vara intresserad av att träffas, kanske fara på en löprunda?

    SvaraRadera
  2. jag önskar mig också en 12 timmar sömnsaldo men jag tror jag sovit dryga tre och jobbat på det. Usch va den här påsken ställer till det i huvudet.

    SvaraRadera
  3. Jill: Ja det kan vi gott göra! Vi kollar närmare då du kommer upp! :) Kanske nån annan vill haka på?

    Cecilia: Ja den har varit lite stökig den här påsken, därav de 12 timmar sömn! Imorgon får man äntligen jobba igen! :D

    SvaraRadera