söndag, april 10, 2011

Shop til you drop

And oh did I drop...

Svängde in till Sportia igår, på plats fanns en New Balance steg-analyserare.
Tänkte att det kunde vara en bra idé att testa.
Det fanns ett löpband och en kamera som sedan filmade steget.
"Neutralt steg, abslout!" Sade New-Balance killen.

Allright, det är han som är steg-experten.
De ser nästan ut att sova, som i ide, i väntan på våren?Och våren är strax utanför fönstret!
:D

Men, vad har vi här då?
Inte ytterligare ett par skor väl?
Mjaa...inte skor direkt.

Nej, det är produkten av ett gott samarbete.
Merrel och:


Det alltså Barfota-löpning-skor. Riktiga sådana.
Jag är euforisk.

Det var ju naturligtvis inte allt.
Jag råkade på ett par italienare under samma resa. Och blev störtkär!
De följde mig hem och nu ska vi leva lyckliga i all våra dagar.


Och så råkade jag snubbla över en fyndlåda med många snygga skor i en annan butik.
Dessa blev mina för 10 euro.De är de enda jag vill nämna priset på.
Nu blir det vatten fram till nästa lönedag.

Strax blir det Badminton. Hoppas jag har råd med plan-avgiften... ;)

Ciao!

7 kommentarer:

  1. Dedär merrel skorna väntar jag en utförlig recension om sen när du testat dem. De verkar vara riktigt intressanta. har inte sett sånadär barfota-löpning-skor med snörning utan endast med "tarraband". Såg i tidningen att en NB_expert fanns på plats i Jeppis i fredags men jag hann int dit eftersom jag jobbade kväll.

    SvaraRadera
  2. Hej, hittade till din blogg via Kommentatorn, ville bara önska dig lycka till med löpningen. Jag har också en blogg om maratonträning, du kan ju titta in där om du vill!
    Ha en fin vår!

    SvaraRadera
  3. öh, adressen till min blogg är alltså maratonmamman.ratata.fi

    SvaraRadera
  4. Hej Liza! Jag "hittade hit" via Bloggkommentarn! ;)

    SvaraRadera
  5. Cecilia: Jag ska rapportera så fort jag testat! Tror det blir promenad först! :)

    Kommentatorn: Tack! Hur trevligt som helst! :D

    Anna: Hej Anna! :D Fantastiskt roligt att du hittade hit! Jag hittade genast till din blogg! Lycka till med Maraton loppet du med! Det är ingen pjåkigt målsättning du har på loppet heller! Det fixar du! :)

    Jenny: Hej vännen! Det är onekligen sk*tkul bli noterad lite grann! ;)

    SvaraRadera
  6. Jättenyfiken på barfotaskorna. Jag är litet skeptisk till att jag skulle täckas springa i five finger -skor, men de där ser ju någorlunda normala ut. Berätta sedan vad du tycker.

    SvaraRadera