söndag, april 17, 2011

Söndagslöpning

Hade lovat bort mig på en lugn och stilla 2-timmars keikka idag tillsammans med en kompis som ska springa sitt första maraton i augusti. Jag fick dock ge mig redan efter 1 h 25 min då insidan av knäet på högra benet började gnaga för mycket. 13,5 km fick jag ihop, min kompis dock fortsatte hem ännu i 7-8 km, så hon fick nog en riktigt söndagslänk.

Det var inte en av de där bästa dagarna idag. Kände mig trött redan i ett tidigt skede och hade stundtals alldeles för varmt. Men, man har de här dagarna. Alla träningspass kan inte vara toppen, eller hur?

Vi röstar in en ny riksdag idag.
Jag kan inte förstå folk som inte röstar. Det finns folk som krigar ett helt liv för att få rösträtt och så hör man sedan på folk som inte orkar/ids/har lust rösta!! Om det nu råkar vara så att man inte vet vem man ska rösta på eller om man tycker att det inte finns någon bra kandidat att rösta på eller om man tycker att allt är helt käpp rätt och skogen så kan man visa detta genom att ta sig till röstlokalen, fatta pennan och dra ett streck på röstsedeln och sedan lämna in den. Då har man åtminstone fört fram det faktum att det inte fanns någon bra kandidat för en och fått den saken officiellt registrerad.
Om man inte ens kan förmå sig att rösta ska man inte gnälla heller. Punkt.

Det blir alltså valvaka inom kort. Klockan 20 stängs vallokalerna och sedan följer en spännande väntan. Jag hoppas innerligt att Joakim Strand blir inröstad. Det behövs nya vindar att fylla skeppets segel med.

En fortsatt god afton på er.

3 kommentarer:

  1. Jag röstade också på Joakim Strand, synd han inte kom in. Han fick i alla fall en hel del röster, det är ju bra. Hoppas han ställer upp om fyra år igen, DÅ kanske :)

    SvaraRadera
  2. Cecilia: Japp det var det, lite skrämmande också...

    Alexandra: Ja det hoppas jag också! Han behövs där. :)

    SvaraRadera