lördag, april 16, 2011

Våga le!

Nu får nog alla sura löpare ge sig för tusan! Jag menar what the f...? Inte ens i det vackraste vädret vi hade idag så log nån eller såg ens lite nöjd ut av alla de jag mötte. Cyklisterna och bilisterna vågade nog visa ett leende eller en vänlig blick, men dessa löpare? Vad klämmer skon liksom? Eller är det kanske just det? Skon klämmer? Många av de löpare/joggare jag möter kommer med den blicken att "Jag är faktiskt löpare så jag behöver varken le eller ge den bilden av att det är någon vidare rolig eller avstressande sport överhuvudtaget!!"

Nu utmanar jag alla (oavsett motionsform) att våga le (eller åtminstone inte se ut som ett sjuttons åskmoln) mot mötande löpare/motionärer.

Om man har problem med att hitta leendet så kan man gärna prova följande:
Se till att du befinner dig på plant underlag en sträcka framöver.
Jogga i lugnt tempo.
Blunda.

Fortsätt jogga och känn hur alla andra sinnen går på högvarv!
Öppna ögonen som hastigast för att kolla hur du rör dig och blunda igen.
Känn åter en gång hur alla sinnen är helspända,
och hur hjässan börjar sända små elektriska signaler längs med ryggraden ut till kroppen.
Detta skapar seriöst välbehag.
Upprepa proceduren tills leendet är ett faktum.
Så j*vla skönt alltså! Det känns som om man flyger.

Vi lees!
;)

Ja, by the way: Dagens pass blev ett Barfotalöpnings/gångpass på 12 km.

9 kommentarer:

  1. Jag håller med! Våga le även i bussen, pendeltåget eller tunnelbanan. Mera leende åt folket. Det blir så mycket trevligare då!

    SvaraRadera
  2. Kom igen Vasa! Det var nog nästan idel leenden vid Harrbådaskogen i Kokkola (det är granne med bostadsmässan 2011)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, och jag tänkte säga samma sak som Snowie, att det gäller oxo andra delar av samhället. Det borde småflörtas mer i vardagen, utan att man behöver ha några allvarliga intentioner.

    SvaraRadera
  4. Snowie: Visst tusan blir det det! :D

    Cecilia: Det är ju bra att någon har trevligt då de är ute å lunkar i alla fall! :)

    Tomas: Och att inte ta sig själv så himla allvarligt! :D

    SvaraRadera
  5. Jag tror att det berodde på att att det var säsongsöppning och folket var så excited över att få komma ut i skogen och stämpla igen efter den lååånga vintern.

    SvaraRadera
  6. Jag är med dig där Liza. I kampen att få världen att le mot en. :)

    SvaraRadera
  7. Jag kan helt enkelt inte sluta le när jag cyklar, inte vet jag om det beror på att jag annars också grinar som en idiot eller om det bara är så fruktansvärt härligt. Teeth to the people :)

    SvaraRadera
  8. JennyH: Rise up! ;)

    Cessi: Hear hear! :)

    SvaraRadera
  9. Cecilia: Ja, det kan du ha en poäng i! Det bet dock inte ännu i alla fall häråt. Men kanske det tar sig?

    SvaraRadera