onsdag, april 20, 2011

Påsk-onsdag?

En fenomenalt lam träningsvecka såhär långt. Förutom dagens Badminton-pass så är träningsmängden lika med Noll! Urk. Nåh, tur påsken är på kommande. brukar man ju ha för vana att äta lite mindre mängder mat än normalt samt förhåller man sig mycket restriktivt till choklad och sötsaker.
...visst? Eller var det nån annan helg?

Vad heter förresten måndag, tisdag och onsdag som följer palmsöndagen? Torsdagen heter ju skärtorsdag och fredag heter långfredag, men hur är det med början av veckan? Nån som vet?

Jag suger på att att påsk-pynta. Enda sättet man vet att det är påsk i det här huset är det faktum att man uttalar det högt nång gång. Därför bjuder jag på Ässets påskgräs och pynt anno 2009.

8 kommentarer:

  1. På härlvaxdialekt heter det molimååndan (mulen måndag)
    Trönotiisdan (trantisdag)
    askonsdag. :)
    Om jag minns rätt.

    SvaraRadera
  2. Blåmåndag, vit tisdag och dymmelsonsdag.

    SvaraRadera
  3. Nån annan hann före men askonsdag it is.

    SvaraRadera
  4. Tomas har rätt: blåmåndagen, vita tisdagen och dymmelonsdagen. Askonsdag är onsdagen efter fastlagstisdagen, men det är en vanlig missuppfattning att det är stilla veckans onsdag som heter askonsdag.

    SvaraRadera
  5. Jag tror det är julen du syftar på, då man inte äter godis och lite mat... eller vänta nu... Glad Påsk! Kanske vi hörs nåt?

    SvaraRadera
  6. Allright! Tur man att man omger sig med folk som kan lära en nya saker hela tiden! :)

    Snowie: Är du hemma?

    SvaraRadera
  7. Glad påsk! Va skönt att jag inte verkar vara den enda med lam träningsvecka här... Nå, skönt att lata sig lite emellanåt oxå! Tänkte ta en löprunda ikväll men så åt vi alltför sent idag, så nu hoppas jag maten smälter fort. Får alltid sting i magen om jag löper för fort efter maten.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Jessica: Glad påsk på er med! :) Lyckades få in en löprunda idag, mellan måltiderna! ;)

    SvaraRadera