tisdag, mars 06, 2012

Bareclona

Hihih!

Helgen inleddes med ett styrkepass på fredagen och en enmilalänk på lördag morgon. På lördagkväll åt jag Paella i Barcelona! I höstas överraskade jag sambon med biljetter till Noel Gallagher's High Flying Birds på Razzmatazz i Barcelona och giget var alltså i söndags.

Det var en fantastiskt keikka! Mest spelade de ju sina egna låtar men då Supersonic och Don't look back in anger spelades fanns det inte en tyst mun i hela salen! Det var ingen stor koncerthall utan en större nattklubb med rum för ~1000 pers. Jag stod längst bak och är rätt kort men jag hade mycket bra sikt mot scen och såg Noel hur bra som helst! Mysigt!

Jag älskar att resa! Det är en av de bästa känslorna i hela världen då man sitter på mellanlandnings-flygäfltet och dricker ett glas rött och fantiserar och spekulerar om det kommande resmålet. Och kollar på alla som rusar eller flanerar förbi.

Spanjorerna är vänliga, men de är förträffligt dåliga på engelska. Hur som helst, vi hade kring +15 och +19 grader på värmen men vinden från havet fick det stundtals att kännas rätt kyligt.

Ska slänga upp en bild eller två lite senare. Typ imorgon. Och kanske ett klipp också!

Ha det bäst så länge!

5 kommentarer:

  1. Wow! Inte illa med minitrip till Barcelona och paella är så gott!

    SvaraRadera
  2. Oj vad härligt med Barcelona! Och keikkan! Shit, din sambo är en lyckans ost!

    SvaraRadera
  3. Äh, jag läste ju fel, det är ju du som är den lyckliga ju!

    SvaraRadera
  4. men Liza din rackare. Jag trodde du dött träningsvärksdöden efter bodypump-passet. ;)

    SvaraRadera
  5. Jill: JA, Paella är gott! Första gången för mig. Ett lyckat val med kustastad i spanien! ;)

    Anna: Heheh! Du läste helt rätt, det var jag som glömt bort ett "jag" i texten. Jag överraskade alltså sambon, Oasis är hans favoritband, men eftersom de ha splittat så fick det bli låtskrivaren i det tidigare Oasis' nya bänd! :)

    JennyH: Där lurade jag dig allt! ;) Nääh, ont ska med ont fördrivas! Så också med träningsvärk. Eller va? :D

    SvaraRadera