söndag, mars 11, 2012

Bloggjogg och styrka!

Helt fantastisk uppslutning i dagens bloggjogg! Tror tjejerna räknade 34 deltagare! Tre herrar och resten damer. Solen sken från en klar himmel och vi hade definitivt +grader i luften. Det var varmt!

Många sprang distansrekord och kanske en och annan hastighetsrekord och varje gång detta hände såg gjorde vi vågen och Wohooo:ade! Som sig bör naturligtvis.

Glada och hjärtans trevliga människor hela bunten. Sprang själv fram och tillbaka i klungan och hälsade och småpratade med många, tyvärr inte alla. Täten hann jag liksom aldrig upp till. Jag var rätt trött efter gårdagens träning.

Som planerat sprang jag endast ett varv, 15 km. Tuffa 9 stycken lunkade iväg på varv numero dos! Fantastiskt!

Som sagt, jag kände ingen förutom arrangörerna då jag bilade iväg mot ABC idag, väl på plats så hittade jag dock två som jag kände. Några timmar senare har man en handfull och lite till som man lärde känna lite bättre! Mycket trevligt sätt att träffa människor!
Själv glömde jag kameran på hemmafronten, men Sara bilade med oss och plåtade för fulla muggar och lovade publicera bilder på sin blogg senare. I skrivande stund finns det ännu inga bilder att hitta där.

Vi hade även en glad och hurtig kameraburen manlig löpare med som plåtade klungan lite här som var!

Bilderna nedan har alltså Bogart fotat.
Kolla in allvarliga Lisa (jag i turkosa skor) i mitten.
Jag ser ut som om vi får anfallsinstruktioner under krigstid och vårt befäl förklarar hur vi bäst ska överrumpla fienden genom löpning.
Serious bisness it is. ;)

Men resten av rundan kan jag lova att det var andra drag i nyllet.



Var rätt trött och mör efteråt och det var onekligen nära att jag somnat på sänglocket, men PT:n hade satt styrketräning på schemat idag så det var bara att bita ihop och ta sig till gymet för lite mer träning. Nu känner jag mig i alla fall piggare igen. Där ser man.

Tjingeling!

10 kommentarer:

  1. Vad roligt att det var så många som deltog. Sen hade ni ju tur med vädret också.

    SvaraRadera
  2. Vad fantastiskt kul med så många deltagare, heja heja Vasa! :) Ser ut som en toppendag!

    SvaraRadera
  3. Haha, jag kände inte igen dig när jag såg de där bilderna tidigare idag. Såg nog på den där lite buttra typen där i mitten, men det slog mig inte alls att det var du - du brukar ju inte se ut så. Måste ha varit ett olyckligt ögonblick :D

    SvaraRadera
  4. Nämen shit så många :) Avundsjuk!

    SvaraRadera
  5. hahaha! *garv åt första bilden* Härligt Liza! Det gäller att ha attityd! :D
    Vad roligt ni verkade ha! Perfekt väder också. Sara hade tagit fina bilder.

    SvaraRadera
  6. Du ser ut (på den första bilden) lite som en gängledare som säger " Det här är mitt ABC. Hit ska du dan inte tro att du kommer in" :)

    SvaraRadera
  7. Cecilia: Ja verkligen, kymppis gäng och kymppis väder! :D

    Träningslyckan: Ja en verkligt toppendag.

    Johanna: Tack för den! :) Eller så var jag väldigt koncentrerad på att höra var vi springer, jag har värdelöst lokalsinne. Speciellt om vi börjar röra oss kring radier som sträcker sig över 5 km från centrum... ;)

    Mammaspring: :) Ja det var verkligen roligt att vi blev såpass många!

    JennyH: Heheh! Så är det! ;)
    Ja, Sara tog mycket fina bilder! Hon kan sin sak.

    Kommentatorn: Nej men så trevligt! :)

    Tomas: Word! :)

    SvaraRadera
  8. Wow!! Så häftigt!! Bra fixat där.

    SvaraRadera
  9. Kaaja: Ja det toppenfixat av tjejerna! :D Kanske de fixar igen då det gick så bra?

    SvaraRadera