lördag, mars 31, 2012

Morjens hörni!

Jag hade en helt fantastisk resa till Österrike! Rekommenderas varmt! Det är supercoolt att det är så varmt (en del skidade i t-shirts) och ändå är det snö!

Under den gångna veckan har jag:
- Jobbat som en galning mån-tis
- Tränat
- Haft okristligt ont i halsen
- Jobbat även resten av veckan, men under normala förhållanden.
- Tränat lite till
- Träffat finaste Jill
- Dragit på mig en öroninflammation, mycket smärtsamt
- Tränat åter en gång

Nu går jag omkring med ett mystiskt pipande sjås i mitt vänstra öra och hoppas för allt i världen att det upphör senast då antibiotikakuren upphör.

Visste ni förresten att det finns en dynamitfabrik i vårt land? Av någon anledning skulle jag aldrig ha kunnat föreställa mig detta. Fråga inte varför. Men det är sant. I Hangö. Forcit.
Fatta hur häftigt det skulle att vara att jobba där, även om det vore "bara" som städerska. "Jaha, och var jobbar du då?" -På dynamitfabriken.
Va? Låter det inte rätt häftigt?

Och Jill då? Ja hon är en av de där människorna. De där som man kan prata om precis vad som helst med. Som man kan träffa, inte se på flera år och sedan bara fortsätta där man slutade senast. Vi har lärt känna varandra via bloggen och har träffats nu några gånger redan och det känns alltid lika roligt, varmt och välkommet då vi träffas igen tycker jag.

Jag ska slänga upp nån bild från St Anton genast jag kommer på hur jag ska få bilderna från kameran utan sladd...har nämligen tappat bort sladden till kameran jag tog med mig på resan. En vän sade att jag kan sätta minneskortet rakt i datorn, men det går inte i alla fall på denna dator.

Allright. Strax iväg på Mojitos! :)

Återkommer.

3 kommentarer:

  1. Men skynda på då! Jag väntar på bilderna.

    Du behöver en minneskortläsare för kameraminnet. Det stryker du in i USB-porten. Det är smidigaste sättet. Inga sladdar!

    SvaraRadera
  2. Bogart: Ok, tack för den! Ska gå och inhandla en sådan. :)

    SvaraRadera
  3. Jag känner precis på samma sätt! Alltid kul att åka till Vasa när man får så vamrt välkomnande :) Hehe, jag erkänner, det är också roligt att säga att min man arbetar på en dynamitfabrik :) fast de inte gör så mycket dynamit mer, det är alldeles för gammalmodigt :D

    SvaraRadera