onsdag, juni 11, 2014

FF dag 11 - kvartalsrapport

Började sitta och fundera att när månne man kan börja se nå resultat av sitt hårda slit? Jag menar om man nu kan få bort t.o.m. 21 cm från midjan så borde det väl börja hända nåt? Jag känner nog skillnad, på så sätt att rörelserna blir allt mera rena, ryggen värker inte alls mera, jag är mera uppmärksam på hållningen och jag orkar bättre, men jag ser inte att nåt skulle ha hänt på kroppshyddan. Sedan läste jag dag 10:s tips från Jarkko

Dag 10 ska/kan man ta mått och vikt och bilder och jämföra med utgångsläget. Kvartalsrapporten visar: -6 cm från midjan (navelhöjd) och -2,9 kg på vågen. Tog lite bilder också och kunde konstatera att svullnaden gått ner, men kalaskulan är definitivt kvar. Men nåt har ju hänt i alla fall. Jag följer kostprogrammet så noga jag kan, och det är noga. Jag har ingen köksvåg, men det finns många bra måttomvandlare på nätet.

River Dance var så fantastiskt som jag hade väntat mig. De var ju ett mindre gäng än man är van att se från tv och de stora scenerna men det var på inget vis mindre mäktigt för det. De är helt sjukt duktiga. På Logomo i Åbo var de kanske hälften färre än i denna video:


Men som sagt, inte mindre gåshudsframkallande för det.

Framför oss satt en stor rufsig man kring 40 år kanske, iförd en halvsliten Metallica t-shirt som med jämna mellanrum tog av sig glasögonen för att torka tårarna...man ska aldrig döma hunden efter håren. :) 

5 kommentarer:

  1. wow! det är ju helt gigantiska framsteg, och på bara 11 dagar! Du har nog jobbat hårt du.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle också säga det! Fina framsteg! :)

    SvaraRadera
  3. Nåjoo, tack. Även om jag är en siffernörd så skulle jag nu hellre SE resultat en läsa om dom. :)
    Men tack som sagt. Det känns tryggt att ni följer lite med och peppar! :D

    SvaraRadera
  4. Jag minns att jag såg mesta resultaten den sista veckan. Jag fick ju bort sammanlag 5 cm från midjan så du har ju redan slagit mig där. ;) När jag tänker tillbaka hur jag tränade så minns att jag lade in flera cardio-spurter ibland än vad programmet erbjöd senare i månaden. Typ en intervall till på 10 minuter. När jag var i gymmet försökte jag verkligen pressa 2 km på 10 minuter på löpbandet och roddmaskinen försökte jag va snabbare varje gång. Vad jag menar är att det går ju alltid att testa att köra ännu hårdare med träningen ifall du inte är nöjd själv. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har du rätt i, och det brukar jag nog försöka göra de gånger jag får träna fritt, dvs då nån ser efter Lennon, fast de gångerna nu inte hunnit vara så många hittils. Men pojkens far får semester lagom till den sista veckan så då jädrar ser man inget annat än röken för det ryker så! :D

      Radera