onsdag, juni 25, 2014

FF dag 25

Hej där!

Jag har inte kastat in handduken om det var det ni trodde. Har helt enkelt inte hunnit bokföra desto mera än på funbeat.

Med bara fem dagar kvar är det rätt tryggt att säga att jag nog hade kanske för stora förhoppningar på det här. Resultat har jag definitivt fått, men inte så drastiska som jag hade hoppats på. Det är nog bara så att jag är den där som verkligen får kämpa kämpa kämpa kämpa innan det ger sig och jag vet inte om jag är beredd att kämpa så hårt och ge upp så mycket bara för kroppens utseende. 
...Eller uppenbarligen är jag ju inte den personen, annars skulle jag ju inte sitta och skriva det här.

Anywho, resultaten per dag 25 är:
-4,5 kg på vågen
-9 cm kring midjan i navelhöjd
vilopulsen har jag inte kollat...

Så det HAR ju hänt saker, men det syns nu inte desto mera. Känns gör det däremot: Hållningen är bättre och ryggen är inte sjuk överhuvudtaget längre. Benen och armarna är betydligt starkare och fastare och flåset kommer inte så snabbt som för en månad sedan. Jag gillar verkligen den här träningsformen som styrketräning. Man känner verkligen vilka muskler som tränar bara man gör rörelserna rätt. Magen är tyvärr en otrevlig kalaskula fortfarande, måhända att den inte är lika svullen som för en månad sedan, men en kalaskula likaväl.

But it ain't over 'til the fat lady sings.

10 kommentarer:

  1. Du ser ju fantastisk ut!!! -4,5 kg!! Det är ju massor för bara 25 dagar och du har ännu dagar kvar! Grattis kan jag bara säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen! Visst är det det, det är ju inte det jag menar :) jag jämför ju med tidigare vinnare i FF och undrar varför min mage inte plattas till på samma vis.
      Men det är nog bara vinst med FF, den saken är klar! :D

      Radera
  2. Det låter ju ändå som väldigt väldigt bra resultat! Heja dig! (Och hojta till om du har lust med en joggingtur i ottan någon dag!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mycket bra resultat tycker jag, det är bara inte det jag hade fantiserat om ;) men så är det i livet ibland.
      Oj ottan är jag mycket dålig på, nu då sambon är på loma sover vi minst till klockan 9 varje morgon, ibland 10. Men jag kommer gärna på en lunk under tiden som följer ottan om du har lust. Hur länge är ni i Vasa?

      Radera
  3. Har magmusklerna hunnit återhämta sig ordentligt efter graviditeten? Men resultatet är ju helt fantastiskt tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte. På mödrarådgivningen sa de att om det känns bra och inte gör ont eller så så är det fine.
      Visst är det bra resultat för så kort tid, jag hade som sagt bara kanske hoppats på bättre resultat. :)

      Radera
  4. -4,5kg är riktigt riktigt bra jobbat! Kämpar själv med att få bort mina post-marathonkilon och komma i en "lätt" löparform inför nästa utmaning. På ca 2 månader har jag gått ner ungefär lika mycket så det är väldigt bra jobbat av dig! Blir intressant att se resultaten i le grande finale om ett par dagar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack, men bryr mig faktiskt inte så mycket om vikten denna gång (även om jag maniskt väger mig varje dag) jag är mera intresserad av minskad omkrets och minskat bukfett. :)
      Du får ju se resultaten OM jag blir vald som finalist. De väljer bara 10, och de dyker upp på World Of Shapes hemsida kring mitten av Juli först...Men jag meddelar nog om jag kom med! :)

      Radera
  5. Det är ju skitbra Liza! You go girl! :) Kämpa in i det sista nu!

    SvaraRadera