onsdag, april 25, 2012

Mardrömsintervaller

Urk. Jag kommer ihåg de här intervallerna från löpskolan förra sommaren, och det var tunga utav bara f*n! Men underligt nog så känner ända in i märgen efteråt att man kommer att blir snabb med den här sortens träning.

Uppvärmning: Löpning 15 min 2,5km

Intervaller:
- 5x100m (~14s) ~60sekunders vila mellan varje intervall
3 minuter vila
- 3x400m (~1min 45s) ~90sekunders vila mellan varje intervall
3 minuter vila
- 3x300m (minns inte) ~90sekunders vila mellan varje intervall
3 minuter vila
- 3x200m (~40s) ~90sekunders vila mellan varje intervall 
3 minuter vila
- 5x100m (~14s) ~60sekunders vila mellan varje intervall

Nedvarvning: Löpning/gång 25 min 2,5km

Och jag "vann" inte en endaste en intervall. Men vi var rätt nära varandra under de flesta drag. Michaela verkar kunna hitta den där sista dra ifrån kraften även i slutet av en längre intervall.
Men det är roligt att ha nån att springa med/mot och som är ungefär lika "snabb" som man själv! Tack snälla Michaela och Hardcore PT:n som vågar stå där och ropa att man ska öka ännu lite till fast man känner att man antagligen dör vilken sekund som helst.

Men snart är man så snabb att folk kommer inte ens att förstå vad som hände.
Is it a bird? Is it a plane? No, it is Liza and Michaela doing their intervall training!

Vila imorgon.

8 kommentarer:

  1. Haha, bra med sparringpartner ibland.

    SvaraRadera
  2. Heheh, dunderunderbara Liza! Tack för ikväll! Helt på riktigt, det var flera gånger jag höll på och ge upp och skrika "fuck, nu vill jag inte göra det här nå mera". Men konstigt nog täcks jag inte göra det då jag löptränar med nån annan. Jag fortsätter, och ikväll var det faktiskt pga underbara dig och fantastiska aino som jag fortsatt, fastän benen skrek aj.

    Usch man får blodsmak i munnen ju, men man utvecklas som bara attan av den här sortens träning. Vi måste få rutin på det!! ;) Så ifall vi får in det här till att bli ett återkommande moment varje vecka fram till sommaren kommer våra marathontider vara riktigt siisti sedan då det gäller. Hihi. Ja, det här gör vi om! Tack för ikväll!! :) <3

    SvaraRadera
  3. wow - jag vill också intervalla när jag läser det här. Just nu sitter jag och pratar snällt med mitt högerben som bråkar nåt hemskt med mig. Vill bara klara mig genom göteborgsvarvet med äran i behåll och sen ska det bli alternativ träning.
    Gött jobbat!!

    SvaraRadera
  4. Cecilia: Ja jättebra! :D

    Michaela: Tack själv! :D
    Bena är nog lite stela idag, men Pain is temporary - Glory is forever! :)

    Anna: Tack! Hoppas benet blir bättre! :D Mycket hejja till Varvet! Det närmar sig med stormsteg! :D

    SvaraRadera
  5. Wow! Önskar jag hade varit med!!! Vore så tufft ifall vi kunde fixa till gemensam löpgrej någon gång!!!

    SvaraRadera
  6. Mammaspring: Ja utan vidare! Nåt jävelskap ska vi nog kunna hitta på! ;)

    SvaraRadera
  7. Haha! Bra där!
    Intervaller är grymt effektiva (och jobbiga)! :-D

    SvaraRadera
  8. Västgötskan: Ja fy sjutton va de kan vara jobbiga. Men känslan efteråt rockar sk*ten ur känslan under själva intervallerna. ;)

    SvaraRadera