torsdag, augusti 06, 2009

Konstigheter

Igår var jag ute på en liiten liiten länk i asfalt-terräng och det började nästan genast värka i knäleden!!! :(
Jag ringde min svärfar, som varit lite av en coach för mej, och frågade vad tusan jag ska göra 8 dagar för loppet!? Nu ska jag inte göra nåt på ett par dagar, förutom varva knäleden med ispåsen, knapra anti-inflammatoriska och gela in knäleden med Eeze! Det blir inga "riktiga" lenkkin före loppet, bara vattenlöpning och streching. Gaaaahhh!! Hoppas det gör susen. Det var konstighet nummer 1.

Konstighet nummer 2, varför tusan förökte inte jag också få tag på en Madonna-biljett i vintras? Jag vill också gå på hennes fest i vår nations huvudstad, som går av stapeln ikväll! Nu är jag här och två av mina bästa vänner är där (är sååå glad för deras skull, hoppas ni har kul) och har säkert helt grym feelis!
Jag gillar Madonna, alla Madonna, har alltid gjort det! ;)
Det faktum att jag är här leder också till konstighet nummer 3, det är Konstens natt här i byn ikväll! Ser inte mycket ut för världen då man kollar hemsidan, men vår lilla stad blir smockfull av människor i alla åldrar och det brukar vara riktigt trevlig stämning på gatorna. Eftersom det alltid är en torsdag så ser man inte himla mycket allt för överförfriskade individer utan det brukar som sagt vara riktigt trevligt! :) Vet dock inte om jag och favoriten ska dra oss ut på stan ikväll, vi får se!

Ja, så är det nu då!

Ciao!

5 kommentarer:

  1. Håller verkligen tummarna för att det ska ordna sig med knäleden; är ju så envist om man får typ inflammation. Och inte nära till loppet nu - spännande!

    Nu blev jag lite avis på dig som får gå på Knstens natt; var några år sen för mig, men brukar ju vara himla trevligt att vandra omkring och träffa typ 90% av de man känner!

    SvaraRadera
  2. Ja, en tumme eller två kan vara en hjälp på traven faktiskt! :) Och spännande är det verkligen, har aldrig avrit såhär nervös i hela mitt liv! Men det är ett "bra" nervös skulle jag säga! :)

    Ja kul brukar det vara! Tror tyvärr att jag är lite tråkig detta år och inte går på några konstigheter ikväll! Är trött och dåsig, går kanske till och med och lägger mej för tidigt...

    SvaraRadera
  3. Åh, vad roltigt det skulle vara att gå på Madonna konsert, en annan gång kanske. Har en kompis som försökte i flera timmar få biljetter men förgäves.
    Hoppas int att knät strular till sig så att det kommer tt störadig på loppet. Orudis (ketoprofen, anti-inflammatorisk salva) en favorit här. Jag tyker den kliddar minst. Vila och vattenlöpning nu.
    H: en som kliddat med anti-inflammatoriska salvor i typ ter månader nu. :)

    SvaraRadera
  4. Hörde att det var ett jäkla drag i Helsingfors!
    bJag ser henne för tredje gången på söndag. Superväder, superbiljetter, superkvinna. Nästan avis på mig själv:D.

    SvaraRadera
  5. Cecilia: Ja Madonna är nog bruden med stort B! Jag hoppas också innerligt att knäet ska fungera smärtfritt på "domedagen"! Tack för tipset, själv är jag en Ibuprofen människa! Eeze innehåller ju varkendera utan det heter Diklofenaknatrium som lär ska vara "Ett effektivt läkemedel mot smärta och inflammation i leder och muskler." //www.eezespray.se// :)

    Beatrix: Gääähh, va avundsjuk jag blir! Ha det riktigt riktigt fint! :D

    SvaraRadera