fredag, augusti 21, 2009

Var är Liza?

Undrar nu var jag hållit hus?
Då kan jag informera er om att jag sovit, sovit så det bara knakar om mej! På tisdag hade jag ännu normal rytm, men på onsdag då jag kom hem från jobbet däckade jag på sängen och där blev jag tills väckarklockan ringde på torsdag morgon. Jag kunde ha fortsatt med sovandet hur lätt som helst ännu på morgonen, men jobbet måste ju skötas också! Samma procedur gick jag igenom då jag kom hem från jobbet, snark iväg på sängen och där sov jag till nästa morgon igen...
Jag skulle säkert göra samma idag men jag ska bjuda ut min älskade syster-yster och fira hennes födelsedag som jag missade då jag sprang maraton förra lördagen! Det blir coctailklänning och klackskor, god mat, gott vin och extremt gott sällskap! Jag får ju sova in det som behövs imorgon då...
Tror att sömnbegäret nog beror på att jag sprang ett maraton förra helgen, har inte riktigt fått aptiten tillbaka ännu heller men det kommer nog antar jag! Nån annan som varit extremt trött efter ett maratonlopp?

Nåväl, nu ska jag ta en dusch och fixa till mej, sedan blir det skoj med syster-yster!

Ha det gott!

4 kommentarer:

  1. Hej Laisa. Jo, jag tycker faktist att du kan brja skriva nu igen. Så de så.
    Jag kan inte minnas att jag skulle ha varit extremt trött efter marathon. Men jag kan tänka mig att det skulle vara fullt möjligt. Fast å andra sidan så undrar jag om du inte är trött för att spänningen ha släppt. Du sa ju att du var väldigt spännd före och det kan jag tänka mig är uttröttande, nu kan du slappna av.

    Men jag var väldigt noga med att äta mycket mat efteteråt också, så att kroppen skulle ha bästa möjliga chans att återhämta sig.

    SvaraRadera
  2. Ja, du har kanske rätt vad gäller det där med spänning, för jag var nog helt sjukt nervös inför det hela faktiskt...Mat har jag nog ätit, men inte så mycket som jag kanske borde så det kan ju ha bidragit till tröttheten det med! Men nu är jag nog på uppiggningsvägen skulle jag tro så snart är man i gång igen!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Puh! Jag har funderat ifall du slutade skriva nu när du nått ditt mål. Vad bra att du fortsätter skriva nu då. Förstår att du sovit sig lite. ;)

    SvaraRadera