tisdag, augusti 11, 2009

Oj oj oj...

Var på en provlänk igår, ingen skillnad än så länge...jag sprang 20 minuter men bestämde mej för att inte utmana ödet desto mera och promenerade vackert resten av vägen hem tillbaka!

Men jag är trots detta vid gott mod :)
Jag har för avsikt att dra på ett sånt där knästöd under själva marathon-loppet. Favoriten sade nog att han tror inte ett dugg på de där “tyg”bitarna och han har kanske rätt, men det funkade då vänstra knäet bråkade under långa löprundor så jag tänker minsann prova det på högra benet också! Måhända då att det är en typ av placeboeffekt-fundering men so what, om det tar mej 42km längre så är det fine by me! Eller hur? :)

Jag hade ju egentligen, sedvanligt, tänkt ha stödet på vänstra benet under loppet men man kan väl inte springa med två knästöd heller? Det ser väl ändå lite knepigt ut? Mmm, så knästödet flyttas over till högra benet då!

Ikväll blir det vattenlöpning och eventuellt efter det lite "flytta-packa-se-efter-barnen"-hjälp hos en vän.

Har jag förresten nämnt att jag är sjuhelsikes nervös inför lördagen?

Återkommer!

8 kommentarer:

  1. Nu förstår jag inte. Varför kan du inte springa med knäskydd på båda knäna? Det spelar väl ingen roll hur det ser ut, huvudsaken är ju att du kan springa? :)

    SvaraRadera
  2. Liza!

    Du kanske BORDE springa med stöd på båda benen så det andra inte överkompenserar? och slits istället? Jag vet inte?

    Håll knäna stadiga! :)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. ojoj, nåja knät har ju några dagar kvar att vila ändå. Sen så får du väl bara bestämma dig för att det inte alls gör ont mera och jag tycker också du ska springa med två stöd om du vill det. Placeboeffekt och mental kraft är ju dubbelt bra.

    Jag hejjar massor på dej gumman!! Kom ihåg det.

    SvaraRadera
  4. Lycka till som fan! Va bra du är!

    SvaraRadera
  5. ha benstöden på dig! egentlign har benstöden bara en psykologisk effekt men det är lika bra att du använder dem föratt psyket helt enkelt skall kännas tryggare!

    Det är inge att vara nervös för! men du skall nota det som ett gott tecken. Av någon anlednng var jag inte nervös alls under hela perioden sedan jag anmälade mig till själva loppet (förtom ca 1½ min före startskottet, ungefär när dom började spela "the final countdown", då sköljde en nervös våg genom kroppen).

    Jag räknade ner den sista veckan taggad som fan (ursäkta mitt språkbruk), och jag ville bara att det skulle bli lördag genast för jag ville bara ha loppet ur världen! (ursäkta mitt språbruk) Ungefär som när man väntar på jultomten på julaftonen när man var liten.

    SvaraRadera
  6. Ok, jag är övertygad! Jag tar knästöden på båda bena!
    Tack ska ni ha för dom uppmuntrande orden, jag håller dom i minnet och tar till dom då det gäller! :D

    SvaraRadera
  7. Jag ska också hejja på dig så mycket det går! Va spännande! Du e så häftig! :)

    Jag tycker också du ska köra med knästöd på båda bena!
    Lycka till!!

    SvaraRadera