torsdag, augusti 27, 2009

He he...

Ehrm, jo, det blev ett liitet liitet avbrott i hår-detoxet…jag blev, förstår ni, helt enkelt tvungen att färga håret fram och tillbaka en sväng. Jag var så led den, ursäkta, pissgula färgen på den delen av mitt hår som inte var min egen utväxt och då jag vandrade i butiken igår och så hade dom extra-pris på ett visst hårfärgningsmärke så jag tänkte “What the hell, nu gör jag det!” Fast jag nästan svor på att jag inte skulle färga håret längre för snart ett halvt år sedan…Dessutom så tog dom fullt pris för färgen och då jag artigt påpekade det och kassadamen fick det bekräftat av någon ute bland butikshyllorna så fick jag hela summan tillbaka! Juste, va?
Håret är kanske aningen mörkt men det ljusnar nog lite efter en tvätt. Vilket ofrånkomligt leder till nästa sak, jag blir ju tvungen att tvätta håret en gång till nu eftersom jag inte vet vad allt mellan himmel och jord de där hemma-färgerna innehåller! Så, imorgon blir det väl sista hårtvätten, igen, och sedan blir det balsam för hela slanten och hår-detoxen kan fortskrida!

Idag blir det 7km löpning och sedan kaffe på staden tillsammans med vännen Åsa!

Imrogon är det äntligen fredag! Åååh, va skönt det ska bli med helg! Jag tänker göra ett endaste dyft! …ja, eller nån länk och så blir det väl, men inget festas! Sova, sova, sova! I tid på kvällen och långt in på dagen! ;)

4 kommentarer:

  1. hahahaaa Du å ditt hårfärgande. :D Du kommer aaaldrig att klara dig ofärgad! Se det som en utmaning. ;)

    Men annars så låter ju det där med hårdetox riktigt bra. Intressant artikel du hade länkat till också. Jag måste meditera på det där. Är lite väl förtjust i mina hårprodukter som står i skåpen dock..

    Puss o kram!! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Tusan också! Jag antar utmaningen! :P

    Ha en bra dag du med!

    SvaraRadera
  3. Låter som att du har en skön helg framför dig och att vi är inne på samma linje. Jag ska cykla ut till villan och fira villa-avslutning utan alkohol. Det blir mammas hallonsaft i stället :) Känner att kroppen behöver avgiftas från alkohol efter semesterns intag...

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Ja, visst låter skönt? Mammas hallonsaft låter helt huippu! :)
    Ha en ritkgit skön helg du med!

    SvaraRadera