tisdag, augusti 25, 2009

Träning och hår-detox

Ja, så var det väl bara att ta tjuren vid hornen och sätta igång med träningen igen! :) Det är varmt och skönt (men inte för varmt) där ute, så mej bär det inte emot att springa en runda för att komma igång igen!
Avsikten är att springa lugna 5 kilometer följt av styrketräning, det tycker jag låter ganska sunt (och lugnt).

Jag har förresten gått in för en hår-detox! Det betyder att man slutar tvätta håret med schampo! Jag har alltså tvättat håret (för sista gången) rent från mineraloljor och silikoner i måndags och i fortsättningen tvättar jag håret med mineralolje- och silkonfritt balsam (T.ex. "Erittäin hieno Suomalainen hiushoito" från Cederroth är ett sådant balsam)! Det ska bli spännande att följa utvecklingen! Om jag bara kommer ihåg ska jag ta lite bilder nu som då och så lägger jag in ett "Före-Efter" inlägg efter ett par-tre veckor! Tror dock att håret kommer att vara lite mindre smickrande denna första vecka...
Nån som prövat på detta redan?

Allright, på återkommande då!
:)

5 kommentarer:

  1. det låter spännande med hår-detox, inget jag ännu har provat men om du är nöjd kanske jag kan överväga att prova.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag får definitivt återkomma på den fronten då! :)

    SvaraRadera
  3. Det låter ju som om det skulle vara en bra grej att låta håret vila lite. Väntar med spänning på dina reflektioner!

    SvaraRadera
  4. Ja och om det verkar vara en bra grej så får nog håret vila för alltid! :)
    Dag 3 på gång nu och ännu känns håret faktiskt inte det minsta smutsigt!

    SvaraRadera
  5. Hello! tänkte bara slänga in ett tips. Bedheads Tigi shampon inehåller inge silokon eller andra bajs ämnen. själv har jag dragit ner rejält på tvättandet till typ var femte dag (var ju inte så fråscht den första veckan men håret vande sig snabbt) och använder då både shampo och balsam från tigi. Det funkar SUPER! bara ett tips, ifall du ännu vill använda shampo för att få håret rent men samtidigt undvika de dåliga ämnena:)
    keep up the running
    Ps. underligt nog så ger svetten från springandet en renare känsla på håret nu också (kutar själv en hel del). Mystiska grejer.
    /elin

    SvaraRadera