tisdag, juli 27, 2010

Het löpning

Tusan det var hett igår också. Det såg till att börja med lovande ut med +24C och mulet, men så gott som genast jag lade ut foten genom dörren tittade solen fram. Som tur var hängde hon ändå inte där genom hela länken. Det blev endast 6 km igår. Av någon anledning (förmodligen hettan) trodde jag att den blev längre, men icke: 6,2 km visade kart-eländet då jag mätte upp sträckan i efterhand.

Var det nån annan (förutom Linda) som lade märke till ovädret inatt? Vi har alla gardiner fördragna här hemma (för att hålla värmen ute) och jag vaknade ändå där kring 02-03 av blixten som lyste upp himmelen med 2-3 sekunders mellanrum. Helt fantastiskt, har aldrig sett något liknande tidigare.

Det blir löpning även idag men jag tror jag sparar det mot kvällskvisten idag också.

5 kommentarer:

  1. Stella märkte sannerligen nog ovädret, vilket i sin tur ledde till att jag märkte ovädret. det harmar lite att jag inte orkade stiga upp för att åskåda fenomenet. Lär ha varit en bra show!

    SvaraRadera
  2. Sussu: Voi stackars lilla Stella :S Det är nog inte alltid så kul för djuren nej. Men nog tusan spräkä det nog!

    SvaraRadera
  3. Jag vakna på natten faktist och titta genom fönstret..blev nog lite rädd för de spräkä faktist jätte hårt och hela tiden. Åskan rumsterade Vasa..

    SvaraRadera
  4. Blättin: Ja spräkä var ordet. och rumsterade... XD

    SvaraRadera