måndag, juli 05, 2010

Måndagslänk

Tack gode gud att jag kom mig ut på löprunda idag! Kaaja, vis och klok som hon är och alltid varit, brukar tala om måndagsträningen (om jag inte minns fel) och hur viktig den är för resten av veckans träning. Om man kommer igång direkt från början av veckan, även om den inleds småskaligt, så är det mera sannolikt att det flyter på resten av veckan också. Lite som med morgonlänk/promenad, en alldeles ypperlig start på dagen bara man kommer dit! :)

Jag har 9 arbetsmorgnar kvar innan semestern börjar. Ju närmare semester kommer desto mera kollrig blir jag i huvudet...

På tal om semester, jag gick och bokade in en till hösten då det är som mörkast och ruskigast.
Hit:
Playa del Ingles, på ett hotell för par. No snorungar allowed, med andra ord.
Alltså missförstå mig rätt nu, jag har inget emot barn alls, men då man inte har egna barn kan det vara lite utmanande att vara bland andras då de är galna av Coca-Cola-fylla före klockan 10 på morgonen...

Men vem vet, det kan ju hända att det är jättehemskt och dötråkigt och alldeles...alldeles underbart.
Man vet ju inte förrän man provat va?
;)

Annars allt ok med er?

5 kommentarer:

  1. Nice! Ser underbart ut!!! Jag vill också resa ju! Jaja jag vet vad du tänker. Men man är ju aldrig nöjd. Vill bara ha mer mer mer.

    SvaraRadera
  2. Ligger nog något i det där med måndagsträning. Jag tycker att spinning måndag morgon 0645 HRS är det ultimata. Då känns det nästan som att halva veckan gått redan när man kommer till jobbet.

    Själv bytte jag ett Giro till en lång rask promenad ikväll. Jag tyckte att det blåste onödigt mycket. Ok, det är ingen ursäkt och det är inget hinder men jag kände mig inte så upplagd för cykling helt enkelt.

    Annars är det väl helt ok, men inte så mycket mer heller :)

    SvaraRadera
  3. Snowie: Det är förståeligt, det är ju så kul att resa! :)

    Tomas: Ja det blåste verkligen hårt på sina ställen igår, emellanåt kom man ju inte en framåt till fots! Bra att du är ok i alla fall! :)

    SvaraRadera
  4. Snowie: Nå men det är ju helt förståeligt! Det är ju så kul att resa! :)

    Tomas: Ja igår blåste det verkligen hårt på sin ställen! Det var svårt att ta sig fram till fots så jag kan tänka mig hur det skulle känts med velociped. :)

    Nå, det är ju bra att du är ok i alla fall! :)

    SvaraRadera
  5. Snowie: Ja, det är ju förståeligt. Det är ju så roligt att resa!

    Tomas: Ja, det var lite Kap Horn över gårdagen! Skönt dock i hettan! Bra att du är ok i alla fall! :)

    SvaraRadera