onsdag, juli 28, 2010

Mamsen och syster-yster

Spenderade dagen med mitt livs två första kvinnor. Mamsi och syster-yster. Vi lunchade på Seglis och dra ballen i grus* va god fisk man serverar där. Jag kunde ätit ihjäl mig. Seglis-lunchen (som fiskluncherna heter) var definitivt värda sin 12.90€. Dit med er som uppskattar god fisk. Salladsbordet var också helt morjens!

*Har väntat en eeevighet på att få använda det uttrycket så det kommer något sånär till sin rätta. Zara Hurtig (klicka på länken) introducerade alltså detta kraftfulla uttryck för mig.

Efter lunchen bilade vi åt helt andra hållet för ett stycke efterätt. Nämligen Soft Ice på Berny´s. Vädret var ju inte det bästa men sällskapet var desto bättre så vi vann! :) Syrran höll på att bli galen på mig då jag bara bråkar med henne. Hon hotade med att låta mig gå från Replot...skulle inte jag kunna gå från Replot? Jag har sprungit längre sträckor än så! Nä skämt och sido, jag fick nog åka med i bilen hela vägen. Det är bara så lätt att bråka med henne. Hon bjuder på en massa bra repliker som det genast går att kvittera på, vet nu hur jag menar? Älskar dig dock väldigt mycket syster.

Tränat har jag gjort också. Badminton. Det blev stryk: 1 set av 3. Det såg bra ut på sista då jag ledde 13-6 men sen bara plockade hon, Ässet, poäng efter poäng...mummel...
Men det var bra spel. Mycket spring och sådant.

Nu drar jag iväg på en stycke pre-bio för att sedan faktiskt gå på bio. Vi ska kolla Inception med brudarna. Få se vad den duger till.

Är ni inte också glada att vi har det så varmt och skönt? Tomas drömde drömmar och snö-eländet vi upplevde i vintras. Denna hetta balanserar den extrema mängden snö vi fick. Balans. Harmoni. Zen.
Eller hur?

Ha det fint!

7 kommentarer:

  1. Jag vet inte om man kan säga att hettan balanserar upp snöeländet, det är ju liksom extremer åt båda hållen. Varför måste han alltid överdriva? Han där uppe som ställer temperaturen. Eller om det är han där nere? :)

    SvaraRadera
  2. Visst menar du Seglis på Vasklot? Måste bege mig dit och testa pronto.

    SvaraRadera
  3. Inception var så otroligt bra! :)

    SvaraRadera
  4. alla har sett eller skall se Inception, men mig intresserar den itne alls. Borde jag ändra mig?

    SvaraRadera
  5. Tomas: Visst blir det balans. -30+30=0. ;)
    Det är golfströmmen i samarbete med Al Gore och polarisarna som avgör. Vem som agerar på vilken nivå är ju för en själv att döma. ;)

    Anonyma Hannah: Javisst, menar jag Wasklot! Hoppas du inte blir besviken! :)

    Heidi: Ja det var den, annorlunda. OCh sådant gillas alltid av mig. Men man ska nog vara med precis från början och inte börja tänka på annat... :)

    Cecilia: Hmmm, Har du sett trailern då? Den säger en hel del, men man förstår bättre då man ser filmen... :)

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset om Seglis, låter som att det definitivt är värt ett besök :)

    SvaraRadera