torsdag, juli 08, 2010

Warmh!

Det blev tack och lov en löprunda idag. Det var nära att inte bli på grund av hettan, jag gillar verkligen inte att springa i hetta, men jag valde att fara ut i skogen och där var det skuggit och faktiskt myggfritt. Optimala löpvädret för mig är 10-15 grader och växlande molnighet. Om det ska vara varmt (över 20 C) ska det vara mulet och eventuellt fläkta lite.
Hurudant ska vädret vara då ni springer/tränar utomhus?

Brödet
jag bakade igår var (förutom att jag glömde saltet) väldigt gott. Tror det är det närmast man kan komma bröd utan att använda mjöl (kolhydrater). Väldigt gott med smör och någon smakrik ost, så prova gärna på det nångång vet jag!

Strax bär det av mot strandkvisten med Linda och änglarna för lit seriöst sommarkvällsolsmys!

Ciao!

8 kommentarer:

  1. vårens värme är nog den bästa att träna i. Nu börjar det bli för varmt.

    SvaraRadera
  2. Det blev tack och lov ett Giro ikväll. Det var nära att jag ballade ut.

    Jag undrar om vi människor har någon basic instinct att vi inte ska anstränga oss för mycket fysiskt när det är varmt för att inte stressa kroppen och att det därför känns så segt att komma sig iväg i det här vädret?

    Annars tycker jag att det optimala vädret för cykling är mellan 15-20 grader och vindstilla.

    SvaraRadera
  3. cilia: Ja det är det nog, åtmisntone att springa i solgass! :)

    Tomas: Ja det kan hända. Dock märkte jag att det var extra-extra-megatungt de första 3 km. Alltså tungt på riktigt, gjorde ont i börstet och svårt att andas, men sedan lättade det. Kroppen började anpassa sig. Tror vätske- och saltbalans är ett nyckelord. :)

    SvaraRadera
  4. Cecilia: jag menade ju Cecilia...tyrckfel... ;)

    SvaraRadera
  5. Jag vill också helst att det är svalt väder när jag skall springa. Gärna så varmt att det går att springa i kortärmat men mulet :) Eller så duggregn,det är så härligt!

    SvaraRadera
  6. Heidi: Jaaa! Sommarregnslöpning! Muy bien! :D

    SvaraRadera
  7. Jag, min idiot, tog min första löprunda på två år för ca två veckor sen. Sista dagen innan den tropiska värmen kom. Så det blev EN runda. Projektet ligger nere så länge. Fattar inte hur du pallar.

    SvaraRadera
  8. Beatrix: Nej, det är nog ingen vidare njutning att löpa i hettan precis. På morgonen dock är det rätt så passligt. :)
    EN runda är ju den första av två, tre eller hundra! :D

    SvaraRadera