onsdag, juli 14, 2010

Onsdags-info

Jag kan börja med att informera er om att jag vann i gårdagens Badminton, 2 av 3! Mmmmhm!
Följande kan jag berätta att jag visst steg upp klockan 05:30 idag och for ut på en 5-kilometers uppfriskande morgonlänk. Kvicksilvret låg på +22C redan då, nu visar det dock "bara" +24C. Temperaturen har alltså inte stigit proportionerligt under dagens lopp.
Det känns nästan kallt.

Denna eftermiddag och kväll fylls med pre-städning aktivitet och imorgon drar själva städningen igång. Jag tänker inte städa på min semester!!

Auf wiederschreiben!

7 kommentarer:

  1. Bra jobbat med morgonlänken :)

    SvaraRadera
  2. "Pre-städning aktivitet"? Serva dammsugaren (kolla olja, trycket i däcken, sätta i ny påse etc.), fylla i skurhinken, skruva av korken på flaskan med skurmedel, markera allt som ska plockas upp från golvet med röd tejp, meddela åt mattorna att de kommer att åka ut och vässa fönsterskrapan? Sånt?

    Själv har jag faktiskt tänkt städa när jag får semester. Jag har flera gånger tänkt att då jag får semester ska jag ta en eller två dagar och bara städa, göra sånt som jag annars inte orkar göra. Återstår att se om det förverkligas.

    SvaraRadera
  3. Jenny: Tack, det var riktigt skönt idag!

    Tomas: Hahah! Nästan så jo. Pre-städning betyder oftast att plocka bort allt som inte ska finnas på de ytor som finns till förfogande inför dammtorkning samt eventuellt en diskning. Och tro mig, HÄR finns det alltid nåt att plocka. Själva städningen är byta lakan, torka damm, dammsuga, tvätta golv (varannan gång = denna gång), skrubba köksbänk, handfat i dushrum och badrum + rengöring av badrum och wc. :D

    Ja, jag brukar även utföra en dylik städning under semestern, men jag tror den stor-stora städningen får lämna denna gång. Kanske i höst... :)

    SvaraRadera
  4. Jag skulle gärna ta lite 24 grader hit ner också. Idag har det varit supersvettigt, hjärnan är helt död.

    På morgonen har det varit bättre, tänker alltid när jag cyklar till jobbet att det skulle vara skönt med en morgonlänk. Men tillsvidare har jag varit alldeles för lat för att orka stiga upp i tid.

    SvaraRadera
  5. Jill: Jag förstår hur du känner. Det enda som har motiverat mig upp på morgonen nu har varit hettan som råder på kvällen. :)

    SvaraRadera
  6. Det är väl bara ett tecken på vilka som donar och vilka som är slackers;)

    SvaraRadera