tisdag, juli 06, 2010

Morgonlänk och fiberhusk

05:20 visade klockan då jag slog upp ögonen, steg upp och drog ut på en morgonlänk! Det var lite törstigt och lite segt men det gick helt ok.

Av någon anledning började fundera på hur det alltid är löpare eller någon på morgonpromenad som alltid hittar dom där liken av försvunna människor och blev lite obehaglig till mods men sneglade ändå försiktigt mot vatten och diken medan jag korsade fingrarna och bad en stilla bön att jag inte skulle höra till den gruppen morgonmotionärer...hur kommer det sig att man ALLTID börjar tänka tankar som man inte borde tänka på vid såna tillfällen då man absolut inte borde göra det?

Hur som helst. Vet nån av er om "fiberhusk" finns i Finland och vad det eventuellt heter på finska i så fall? LCHF-magasinet damp just ner i postlådan och där fanns ett recept på BRÖD som ser helt sjukt gott ut! Kolla bara:
Ser nästan ut som något som Jenny skulle ha bakat. Hon är nämligen en hejare på att baka och laga mat...tror jag på basis av henne mat-bilder! :)

Jaja, strax Badminton. Får se vad det blir till efter dagens tidiga väckning och den senaste gångens förskräckliga ångvältsförlust jag råkade ut för.

Snowie&Tomas: Det är nåt fel på kommenteringen. Jag har svarat på era kommentarer till det förra inlägget fyra gånger nu och de publiceras, bara för att försvinna en stund efter. De löd ungefär så här:
Snowie: Ja, det är ju förståeligt. Det är ju så roligt att resa. :)
Tomas: Ja det blåste sannerligen hårt igår. Kap Horn-style. Bra att du ändå är ok i alla fall!
:)

10 kommentarer:

  1. Tur att du påpekade det så behöver jag inte fundera på om du är sur på mig :) Men nu kan du väl inte svara på den här heller, så kommer jag att gå omkring och fundera iaf., ha, ha.. :)

    SvaraRadera
  2. Jag blev så nyfiken och letade klite, husk är alltså skalet på diverse olika frön. Ska finnas i hälsokostaffärer. Olika recept för glutenfria rescept nämnde fiber husk som psyllium husk (det har jag ju faktist haft i min ägo någongång) eller fröskalen från nått indiskt loppfrö. Intressant...

    //Nörden

    SvaraRadera
  3. Du är nog inte den enda som har detta problem, jag kunde heller inte svara på din kommentar, och verkar som om Peppe inte heller kan. Suck.

    Svarade på din kommentar om att jag är crazy att jag vaknat sju flera dagar nu, och att jag säkert inte orkar upp ur sängen sen mera då jag ska tillbaka på jobb.

    SvaraRadera
  4. Fiberhusk är samma sak som psyllium frön. Finns på Citymarket, Prisma och alla Life-butiker :)
    Lycka till med brödet :)

    SvaraRadera
  5. Hej, ska du springa på lördag i Lappajärvi? Läste att du inte ska vara med på ultran, men har du tänkt dig nån annan distans?
    Tack för en bra blogg! :)

    SvaraRadera
  6. Tomas: Hahah! varför i hela fridens namn skulle jag vara sur på dig?

    Kaaja: Aha, tack för det! Ska banne mig ge mig på det där brödet!

    Jill: Visst är det störande? Såg nu att kommentar-svaren ändå sparats någonstans i cyber-rymden för där är de nu allihopa: På din blogg, på min och säkert även på Peppes! :D

    Anonym: Finemang! Mot Citymarket!

    Sanna: Tack för det! Man blir ju lite fundersam ibland då man läser igenom inläggen här och tänker "Vem tusan orkar läsa det här snållase?" :)
    Inget springas alls på lördag. Ska på förlovningfest. Nästa officiellt mätbara löprunda blir först på Vasa Marathon och då blir det en halva. :)

    SvaraRadera
  7. Bra kämpat med morgonlänken Liza! Visst är det mysigt att vara ute ensam på gatorna (fast lite skrämmande också som du skrev).

    Fiberhusk borde finnas i "Sinun kaupat". Såg ut som ett riktigt smarrigt bröd :)

    SvaraRadera
  8. Jenny: Tack, det var nog lite trögt dock men det blir väl kanske bättre vartefter? Jag är sååå sugen på att laga det där brödet! Kanske ikväll redan? :)

    SvaraRadera
  9. vad duktig du är som tog dig ut morgonlänk! Undrar om jag någonsin komemr att få för mig att börja springa på morgonen. I och för sig så cyklar jag ju 8 km till jobbet strax efter 05 på morgonen men det är inte samma sak som att springa.

    SvaraRadera
  10. Cecilia: Det ju är en riktigt bra start på dagen du får där! :)

    SvaraRadera