måndag, december 20, 2010

Löpbandet 10,5km!

Tjosan vad jag orkade idag! Inte så värst snabbt dock, men skoj var det! 10,5 km 70 minuter

Upplägget:
- 3 km uppvärming
Fartlek:
- 500 m x 6.4 min/km
- 500 m x 6.2 min/km
- 500 m x 6.0 min/km
- 500 m x 7.03 min/km
- 500 m x 6.4 min/km
- 500 m x 6.2 min/km
- 500 m x 7.03 min/km
- 1000 m x 6.0 min/km
- 500 m x 6.4 min/km
- 500 m x 6.2 min/km
- 500 m x 6.4 min/km
- 500 m x 6.2 min/km
- 500 m x 6.0 min/km
- 500 m x 7.03 min/km
Totalt: 10.5 km

Jag tänkte visa er vår fina julgran med kameran dog, så det får kanske vänta tills imorgon?

Börjar ni vara beredda för julen? Varvat ner och slutat stressa?

8 kommentarer:

  1. Jag har inte börjat stressa ännu :) Jag är förresten avis på dig som kan springa inne på löpband, vädret där ute är inte alls lockande. Samtidigt är jag alldeles för snål för att gå på gym...

    SvaraRadera
  2. BRA JOBBAT! jag försökte i gymmet idag, men jag var mest seg.

    SvaraRadera
  3. Jill: Ja det är nog skönt att få fara till gymet då mätaren visar lägre än -15 C!!! Gymet jag går till är ett "järn-Gym", vi får personalrabatt där så det kostra mig 2 €/gång. Ingen personlig konkurs med andra ord! :)

    Cecilia: Tack! Det var skönt att ta sig an en mil igen!

    SvaraRadera
  4. Hur höll du koll på hastigheten där? :)

    Jag ska varva ner imorgon när jag sitter på viking isabella och handlat de sista julklapparna i tax free (jag ska lugna mig med ettt stort glas rött vin). Före det är det hög puls och svaga nerver. :)

    SvaraRadera
  5. JennyH: Heh, det låter ju skönt! Inte mycket kvar till det glaset nu! ;)
    Jag sprang på löpband! :)

    SvaraRadera
  6. njae. Det är nog mest spring och försenade pendeltåg här som gäller. Men nog blir det bra. Jag är ledig 23.12. Julen firas förövrigt på Åland, så du vet :)

    SvaraRadera
  7. Vad duktig du är som springer på löpband, jag blir alltid så uttråkad! Det verkar som om min kropp har varvat ner, pulsen har sjunkit med 5-10slag(till min normala nivå)så det tar jag som ett gott tecken :)

    SvaraRadera
  8. Snowie: Aha, bra att veta. Det är ju nästan Finland! ;) HA det gott! Kramis!

    Heidi: Ja visst är det ett gott tecken! ;)
    Löpband funkar rätt så bra om man får kolla på TV eller lyssna på musik medan man lunkar sig fram!:)
    Jag sprang faktiskt 18 km en gång på löpband...den gången började det ta emot lite på slutet faktiskt... ;)

    SvaraRadera