söndag, december 05, 2010

Helgen som gick (och håller på)

Vi hade julfest från jobbet i fredags! Väldigt trevlig tillställning med världens bästa kollegor! :D
Gårdagen var i sin tur inte alls lika trevlig, tack vare omständigheter som rådde kvällen före...

Men idag, idag är vi på gång. Jag inledde dagen med LCHF-plättar (receptet finns i kommentar-rutan) följt av en löprunda. Det var tungt så in i norden! Dock har jag ju heller inte tränat speciellt mycket de tre senaste veckorna så tungheten kom verkligen inte som någon överraskning.

Och i denna stund sitter jag och väntar på att min allra första egenhändigt tillredda Porterstek ska bli klar. Det doftar i all fall sjutton så mumsigt! Dock hittade jag ingen porter-öl (hur vet man vad som är porter-öl och finns det på t.ex. citymarket?) utan det blev Irish Stout. Kanske man borde kalla det Stoutstek istället nu då? Och inga enbär hade jag heller, men jag tror nog att det ska bli gott ändå.

Imorgon firar vi 93 år av självständighet i detta vårt Finland.
Vi firar även att svärmor föddes. Inte för 93 år sedan dock... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar