måndag, december 27, 2010

VInterns första skidpass!

Idag skidade jag denna vinters premiär-mil! Lite bakhalt men annars rätt ok. Tekniken är något som jag definitivt behöver arbeta på och framför allt parstakning. Tusan vad jag måste arbeta på parstakningen.

Det tog 6 timmar och 30 minuter för mig att skida 53 km förra året. Det gäller alltså att slå det, och det tror jag nog ska gå eller vad tror ni? Jag har ju lite mera erfarenhet nu än förra året då jag inledde skidsäsongen med att senast ha stått på skidor i högstadiet (14 år sedan...)

Skidar ni alls i vinter? Förutom Heidi då som också ska skida BotniaVasan! OCh skidar ni klassiskt eller skate?

8 kommentarer:

  1. ytterst lite, men nog tror jag att jag skall skida runt lite i stan ännu i vår =) Och absolut skate-stil.

    Jag och syster slog annars vad om att vi skall skida Vasaloppet 2013. Får se hur det skall gå med det vadet =)

    SvaraRadera
  2. Kjell: Alltid kul med utmaningar! Ni kan ju springa det som stafett före det så får ni lite känsla för terrängen! :)
    http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/vasaloppet/start/loppen/vintervecka/stafettvasan/infoomattakaloppet/

    SvaraRadera
  3. Jag skidade ett pass på 25 km ifjol, det var första gången på cirka 10 år. Jag var förvånansvärt bra på det, det gick faktiskt undan, men jag blev kanske inte sådär jättebiten för några egna skidor har jag inte skaffat mig. Sambon skidar BotniaVasan från vårt hushåll :)

    SvaraRadera
  4. Nå så klart jag skidar :) och främst klassiskt.

    SvaraRadera
  5. J: Jasså det ska han? Kanske man ser dig bland åskådarna någonstans då? :)

    Cecilia: Ja det gör du! :D

    SvaraRadera
  6. Mja, jag har hittills inte orkat släpa mig till Norrvalla för att stå och kolla då han startar/kommer i mål, men kanske i år då. Men i så fall mest för Heidis skull, S klarar nog sig själv :P

    SvaraRadera
  7. Parstakningen måste jag också öva mig på! Jag har aldrig tyckt om att skida förut så mitt mål är att komma mig i mål :D Var brukar du skida,Vasklot?

    SvaraRadera
  8. J: Jahaa, ok. Jo det brukar ju inte vara de varmaste dagarna under loppet och så är det kanske inte alltid så enkelt att ta sig till alla "hållplatser". :)
    Själv mer eller mindre "tvingar" jag alltid hela min familj till alla såna här grejor. ;)

    Heidi: Jag brukar i regel skida på Vasklot, eftersom det är så nära. Men Vörå har helt sjukt bra spår och Öjberget har ju seriöst bra backträning! :)

    SvaraRadera