torsdag, augusti 11, 2011

Första

Drog ut på en första löprunda efter långlänken i lördags! Det var hiskeligt nära att jag hade stannat hemma på sofflocket med en chokladplatta, men så blev det alltså inte. Ut for jag. I korta löptights. Det var lite för kallt för det faktiskt. Knäna började värka. För övrigt gick det riktigt bra att springa. Andningen var toppen och bena kändes lätta! Mysigt!

7,4 km fick jag in på ca 50 minuter. Lugnt och stilla med andra ord.
Vid 3,5 km ungefär upplevde jag något som påminde om frossa och lågt blodsocker, men jag kan inte för mitt liv förstå varifrån det skulle komma? Jag har inte haft lågt blodsocker (så att man skulle känna av det = svag, darrar, yrsel. Vet ni?) på tre år!! Men, kanske det for så pass mycket energi på lördagen att det uppstod nån sort obalans...hoppas det blir ordning i saken nu då man börjar blir normal igen. Det var nämligen ingen trevlig upplevelse.

Tja, sådant. Börjar det bli höst där ni är?

5 kommentarer:

  1. Jåå, lågt blodsocker är ju mardrömmen när man ska springa. Jag tycker man börjar märka av hösten nu faktiskt. Men jag känner mig redo. Bring it on!!

    SvaraRadera
  2. Är det det vad det är? Jag får imellanåt grym frossa när jag springer, oftast då jag är trött, har tagit ut mig eller det är asvarmt ute och jag svettas som en gris. Kan börja huttra mitt i allt men det går oftast om efter ett tag.
    Jag är inte alls klar för höst. inte alls. Det har aldrig hänt tidigare

    SvaraRadera
  3. jo, här känns det som att hösten är precis bakom knuten. Känner mig nog inte alls redo för det eftersom jag ännu har kvar 2 veckor av min sommarsemester.

    Roligt att "höra" att du har återhämtat dig. Hur ser annars en mer eller mindre träningsvecka ut för dig?

    SvaraRadera
  4. ordet vanlig tappades bort. Du kan ju lägga in det där du tycker det passar bäst :)

    SvaraRadera
  5. Kaaja. Ja vete tusan om det var det det var frågan om, men det verkar vara över nu! :) Jag ser också framemot hösten nu. En långsam höst som inte blir för kalla allt för tidigt. :)

    Fua: Ja det kan nog vara lågt blodsocker det är frågan om. Beroende lite på vad du äter till vardags. :)
    Jag kan nog, som sagt, ta emot hösten nu. Men det verkar som om det blir lite värmebölja här i Österbotten ännu. Man tager vad man haver, va? :)

    Snowie: En vanlig träningsvecka under en helt vanlig arbetsvecka ser väl ut som 3-5 löppass. Om 3 pass så är alla över 10 km och om 5 löppass så blir det en lång (15 km och uppåt) och fyra korta (5-10 km). Och så oftast ett Badmintonpass per vecka också! :)

    SvaraRadera