onsdag, augusti 31, 2011

2 km i klor-plurret!

Jag simmade som en galning. Alltså inte som i snabbt som en galning, utan snarare som den seriöst otekniskt simkunniga klumpedunsen jag är. Jag har galet sjuka axlar just nu, eftersom jag inte simmar bröstsim-bröstsim utan jag simmar det där som liknar bröstsim men som går mycket långsammare och med huvudet ovanför ytan hela tiden.

Lite fart hade jag dock ändå i armarna och benen. 2 km simmades in på 75 minuter. Så snabbt minns jag inte att jag skulle ha simmat tidigare, inte ens då jag låtsades simma en gång i veckan. Men jag tror jag kommer att få lida ganska redigt av sjuka armar samt knappt någon blodtillförsel till skallen överhuvudtaget.

Jag återkommer gällande kroppstillståndet imorgon.

Men ifall ni undrat över varför man inte träffar några bekanta ute på stan längre, så beror det på att de alla är i simhallen. Stötte på min systerson, svärmor, studiekompisar och några tidigare kolleger under mins simhalls-vistelse. Så nu vet ni det.

Hur ofta hittar ni till simhallen?

6 kommentarer:

  1. För x antal år sedan gick jag en simteknikkurs för vuxna. Det var kul och jag lärde mig att jag bara trott att jag kunde simma. Bröstsimmet blev betydligt effektivare och bättre (slut på mommo-simmandet, som de kallade det) och slutade leda till automatisk nackspärr och jag lärde mig crawla (!). Tyvärr har jag säkert glömt en hel del då jag inte gått till simhallen på några år. Men jag rekommenderar varmt en sådan kurs.

    SvaraRadera
  2. Jag simmande tidigare varje morgon, men så fick dom för sig att stänga simhallen brevid jobbet, så har inte motionssimmat på 3år =/ Men älskar att simma, så skulle gärna göra det bara jag skulle ha möjlighet.

    Ett tips, skaffa vettiga simglasögon och sim-öronproppar. Hjälper otroligt till tekniken!

    SvaraRadera
  3. jag var till simhallen idag och fixade ett kort!

    SvaraRadera
  4. Typ ... aldrig. Och då går jag ändå gratis. Borde bättra mig.

    SvaraRadera
  5. Simmade mycket förr men nu har det blivit mindre av det. Jag rekommenderar också simteknikkurs om du vill fortsätta simma. Eller att kolla in tekniken på videon på nätet. Och så lönar det sig att lära sig frisim! Det tar varken på axlar eller nacke! Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Förvånad: Jo, jag såg att dom har en teknik-instruktör på plats en gång i vecka. Tror jag ska ta och utnyttja den saken. :)

    Kjell: Oj, det var ju synd att den stängdes. Det där med simglasögon har jag provat på , men det känns som om de suger ut min ögon ur skallen. Och har jag dom lösare som kommer det ju vatten in...men det är väl en vanesak?

    Cecilia: Allright! :)

    Johanna: Men jag kan förstå varför du inte går...det är lite tråkigt? Visst? Det tycker jag i alla fall. Fast det kanske har att göra med tekniken och att jag inte är så bra på att simma. Precis som det kändes om löpning för några år sedan... :)

    Jessica: Jo tack, jag tror jag ska utnyttja möjligheten att lära mig rätt teknik. :) Frisim = crawl? Visst?

    SvaraRadera