lördag, augusti 13, 2011

Dagens och ett fulfoto

Tjosan!

Vaknade pigg och kry halv tolv idag morse. Kastade i mig en kopp kaffe och drog på mig löpartightsen och mina Vibram-Merrel! Eftersom jag varit rätt sparsam med att träna i Vibram-skorna bestämde jag mig för att ta det ganska lugnt. 5 minuter gång varvat med 5 minuter löpning fick det bli. I 14 km. Kändes riktigt bra. Jag börjar på allvar kära ner mig i de där totalt strippade skorna. Man känner faktiskt hur steget strävar att korrigeras varje gång du sätter ned foten i marken. Mycket intressant. Tror faktiskt att jag ska stifta närmre bekantskap med skorna en tid framöver.

Jo, Fua utmanade till att smätta upp ett fulfoto av sig själv på bloggen så, here goes.
På inget vis smickrande.
Året är 2008.
Jag har ganska nyligen hittat löpningen och varit rökfri i 9 månader.


Jag utmanar er vidare!

3 kommentarer:

  1. "...halv tolv idag morse.". Dagens contradiction in terms :)

    Vi får se med det där utmanandet...

    SvaraRadera
  2. Tack! :)
    Jag håller liten vibram paus efter att jag fick ganska ont i höger fot (sprang på asfalt en bit). Annars gillar jag dem skarpt, men jag vill bygga upp fotmusklerna lite mera först och inte riskera min första halvmara ever!

    SvaraRadera
  3. Tomas: Heheheh! :) Det funkar så länge man är under 30! ;)

    Fua: Det var så lite så! :)
    Ja man ska börja försiktigt. Jag hade rätt ömma vader hela gårdagen, så även om jag tog det lugnt så kanske det blev för långt. När springer du din första halvmara?

    SvaraRadera