onsdag, augusti 17, 2011

Kvalitetspass

Dagens löpning gick i kvalitetspassens anda!

2 km uppvärmning
10 x 100m koordinationslopp
2 x 500m (4 min/km) höll på att dö...
10 minuterlöpskolning (skips, "baksparkar", balanseringhopp på en fot och dylikt)
2 km nedjogg.

Totalt ca 7,5km på 70 minuter.

Jag behöver helt klart mera såna här pass, saken är bara den att jag tycker att de är lite tråkiga. Eller "tråkiga" är kanske fel ord, "omständliga" är kanske mera spot on.

Men nu ska jag börja köra mera såna pass. Det och träning med Vibram-skorna. Jag ska bli snabb som en blixt (eller åtminstone som en lysrörsarmatur) och elegant som en ballerina (eller åtminstone som en struts)!

Så det så!

Vad tycker ni om kvalitetspass/intervaller/eller annat som känns omständligt i förhållande till det ni är vana att träna?

3 kommentarer:

  1. Under sommaren har det blivit mycket fartuthållighetspass, och fast de ofta ser jobbiga ut på pappret är det riktigt roliga. Min favorit är 3 min snabbt / 2 min långsamt * 10 + uppv & nedjogg. Jag känner att dylika pass verkligen hjälper mig att bli snabbare. Men visst, på sistone har jag haft så många specifika pass att jag inte ens kommer ihåg hur det är att fara ut "på känsla".

    SvaraRadera
  2. Jill: Jag tycker då igen att de ser roliga ut på pappret och är förträffligt kämpiga i praktiken. ;)
    Men det är u bra att någon gillar dem! :D

    SvaraRadera
  3. Jag igen tycker att koordinationer och sånt är kul, men det andra skulle jag lämna. Tex uppvärmning 200 m låter bättre :)

    Kämpa vidare!

    Annika

    SvaraRadera