torsdag, augusti 18, 2011

Smärtfylld barfotalöpning

Det var varken det bästa eller det trevligaste träningspass någonsin jag utövade idag. Bestämde mig för barfotalöpning a la 5+5 principen. På med Vibram och ut i sensommarn!

Det brände och värkte och skav så in i norden i mitt högra knä under varenda löp-period och det fanns sekunder då jag kunde gråtit en skvätt. Jag kände av knäet igår också, men inte så att det gjorde ont. Får nog gå en sväng via massören. Dumma löparknä.

10,3 km avverkades på 82 minuter.

Dumma löparknä.

2 kommentarer:

  1. Ajaj... Gör det ont då du går nerför trappor eller i nerförsbackar? Isåfall ska du löpvila tills det slutar göra ont och sen bara springa så långt som du kan utan smärta. Och så stretch, stretch, stretch.

    SvaraRadera
  2. Johanna: Ja säg int annat! :/ Nej det gör inte ont annat än då jag springer. Stretchas ska det sannerligen göras! :)

    SvaraRadera