tisdag, april 17, 2012

Dagens sanning

Man blir frisk av att träna. Ju mera man tränar desto friskare blir man.

Ok, om man har en infektion i kroppen ska man ju sannerligen inte träna, men om man känner sig krasslig "bara" eller har lite snuva så ska ni se att det går om. Om man tänker låta snuvan stoppa en så kan det ju värsta fall bli otränat i flera månader...
Dessutom så behöver man ju inte köra nära-döden-passet just den dagen man känner sig krasslig, man kan träna nåt lätt och roligt i stället. Som till exempel det här med dagens träning:

- Uppvärmning, 30 minuter löpning 2,9 km
- Styrketräning, 50 minuter armar, rygg och bål
- Nedvarvning, 15 minuter löpning 1,9 km

Nåväl, i ärlighetens namn vet jag nu inte om styrketräning är direkt roligt men det fyllde sin funktion och jag fick ju lunka lite, och det är ju roligt.

Hur som helst. Det är inte första gången som jag känner mig avsevärt bättre dagen efter träning med en kropp som kände sig sjuk dagen före. Jag är inte alls lika täppt i nosen och rösten börjar återgå från rökig-jazz-röst till min normala silkeslena ButtHead-röst.

(För de otåliga: Butthead-sekvensen börjar vid 0:26)


"The future sucks. Change it."
"I'm way cool Beavis, but I cannot change the future."
Beavis & Butthead

4 kommentarer:

  1. frågade en läkare om det här med träning och förkylning så länge man inte har ont i halsen eller naturligtvis feber så är det helt okej

    SvaraRadera
  2. Johanna: Ja, så har jag också förstått det. :)

    SvaraRadera
  3. Heja sköna röster! :-)

    Men lustigt hur du beskriver krasslighet just nu, för jag tänkte nåt liknande igår: jag håller (antagligen) igen för länge efter förkylning. Men samtidigt: tänkte ge mig ut idag också men skyndar långsamt, känns fortfarande inte perfekt...

    SvaraRadera
  4. Andreas: ;)
    Ja skynda långsamt är rätta tagen. Bättre än att inte göra nåt alls! :D
    Krya på dig!

    SvaraRadera