torsdag, april 19, 2012

Ou jes.

Jag vann idag också! Badminton alltså, 3 set av 5. Tyckte det var spel även idag.

Hej, hör ni. Vad har ni för åsikter om löpmattor?
Jag menar, jag tycker jag springer lika fort på matta som där ute, men den lilla skillnaden att jag inte gör det, om man ska tro på siffrorna (och det ska man, siffror ljuger inte). På matta brukar det röra sig kring 8 km/h ~ 7min/km, men då jag springer utomhus (och det känns som om jag har samma fart som på matta) så springer jag ändå i medeltal 6min/km, ibland t.o.m. snabbare.

Kan mattorna vara så pass dåligt kalibrerade eller känns det bara så lika trots att det uppenbarligen är väldigt olika?

Nån som sitter på info om detta?

5 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten! Jag har ingen aning om löpmattorna men det låter faktiskt ganska vettigt att mattorna skulle vara dåligt kalibrerade.

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen info om detta, men jag brukar tänka att om jag skulle springa på samma tider utomhus som jag gör på den där förbannade mattan vid gymmet så skulle jag vara jäkligt nöjd .. >:)

    SvaraRadera
  3. Cecilia: Tack! :) Ja, så måste det ju vara. ;)

    Träningslyckan: Aha, så det är liksom andra vägen för dig? Jag får ju bättre resultat utomhus än inomhus. :)

    SvaraRadera
  4. För mig är det som för Träningslyckan. Kan det vara som så att den maskin du springer på inomhus har blivit lite rostig ;) Grattis till vinsten

    SvaraRadera
  5. Mammaspring: Ja kanske? ;) Tack!

    SvaraRadera