tisdag, april 10, 2012

Pump It Up!

Ja kyllä! Styrketräning idag! Och vet ni vad? I'm getting stronger! Må hända då att varken fettprocent, midjemått eller vikten minskat (berättade jag en om det?) **kollar** nej, tydligen inte. Men jag fick öka på vikterna idag! På bak- och framlårsmaskinerna, samt fick jag dra ner motvikten* där man liksom drar upp hela kroppen med armarna. Inte riktigt som chins, men nästan. Man håller händerna i ett lodrätt grepp om ni förstår? Alltså inte som i chins och inte med motgrepp utan ett mellanting. Nån som förstår hur jag menar eller vad det heter?

*ju större motvikt desto lättare att dra upp kroppen.

Ja, tillbaka till viktökningen. Jag var på kroppsanalys del II här för två veckor sedan. Vikten hade ökat med 1 kg och fettprocenten med 2 procentenheter!!! Fantastiskt irriterande!! Som man kämpar! Men där ser man, viktminskning har rätt lite med träning att göra och det mesta med kosten att göra. Jag skyller ju på det ökade intaget av kolhydrater. Även om det är "goda" och långsamma kolhydrater så tycks det inte riktigt passa mig. Men, som jag tidigare sagt: Jag har ingen aning om vad som krävs för att man ska börja se ut som jag vill börja se ut så jag litar blint på de som ser ut så och jobbar med det.

PT:n säger också att kolhydraterna är nödvändiga för återhämtningen speciellt då jag ska träna så mycket som jag ska. Hon sa att vi kan nog göra det den snabba vägen och dra ner på kaloriintaget till ett verkligt minimun men det är väldigt tungt och inte speciellt roligt. Och det vill jag ju att det ska va, som det är nu: Crazy-shit-kul! Så jag avvaktar ännu till nästa kroppsanalys.

Eller borde jag dra en Itkupotkuraivari** vid nästa möte? ;)

**finska för "Total förlust av självkontroll"

6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Äh, låt det där viktminskningen stå i skuggan av att du faktiskt blir starkare. Åtminstone ett tag. Du är så duktig.

    SvaraRadera
  3. Sen är den där fettprocenten inte så mycket att lita på ifall du gör det på deras våg (och inte med kalipertång), så ta den med en nypa salt :) Vikten är kanske mer att lita på, men å andra sidan är 1 kg ingenting för oss kvinnor och om du dessutom blir starkare så tycker jag du ska köra på. Du ser ju bra ut och det viktigaste är ju att det är crazy-shit-kul :)

    SvaraRadera
  4. Jahaaa, e sånde itkupotkuraivari som ja har på jobbet varje dag? ;)

    SvaraRadera
  5. Jag håller med Cecilia - strunta i detdär för en stund och var glad att du blir starkare! Det är ju superkul! Det gäller att ha tålamod, du kommer garanterat att se resultat om en stund.
    Tänk också på att fast du kanske har kvar fettet så kommer du säkert att se slankare ut ändå när du bygger upp muskler under.

    Här har du lite pepp-läsning: http://smaljeansen.blogspot.com/search/label/f%C3%B6re%2Fefter-bilder

    SvaraRadera
  6. Cecilia: Ja, jag ska väl nog göra det. :)

    Johanna: Ja, jag får väl göra det.
    Och visst är det viktigt att det är kul, mycket viktigt. Men jag har ju en målsättning också med hela projektet. :)

    Cessi: Har nog missat dina itkupotkuraivarin, om du inte förstås räknar skratt och gastkramande glädje som sådana? ;)

    Jenny: Ja, det har ni nog rätt i. Men det är lite frustrerande ändå ibland. Men jag tror nog att jag får lite se mig själv i spegeln också med kosten. Jag måste vara hård. Men mätt. :)
    Tack för pepp-läsningen. Intressant. :)

    SvaraRadera