söndag, april 08, 2012

Träning en påsklördag

Långfredagslöpningen blev ett Snorkkarpass av högsta grad. Via jobbet med påskägg - ut till morfar på kaffepaus - och sedan hem igen. Det blev absolut ingen sträcka att tala om (13,4 km) men jag fick mina 90 minuter effektiv löptid i alla fall.

Igår var det typ jag och två andra personer på gymet. Jag hade klusterträning på programmet och jag såg verkligen fram emot det efter den första gången. Det var precis lika kul och tufft som första gången. Man har lite mindre vikter än under ett vanligt styrketräningspass och så kör man längre serier och tre på raken. Ingen paus. Och sedan drar man upp pulsen med en 5 minuters löprunda och så börjar man på följande kluster. Skitkul. :D

Påsklördagen fortsatte med middagsgäster och sedan ännu fler gäster. Väldigt angenämt. :D

Och allt bara fortsätter. Mera middagar och mera samkväm!

Ciao Bellas!

4 kommentarer:

  1. Klusterträningen låter minsann effektiv. Det kanske man kunde köra utomhus under sommaren. Fortsätt umgås och ha det bra i påskhelgen!

    SvaraRadera
  2. Ha en riktigt skön fortsättning på påsken! Det är inte över ännu :)

    SvaraRadera
  3. Det verkade vara ett roligt gympass!
    Bra jobbat, nu följer jag dig.

    SvaraRadera
  4. Snorkkis: Ja det är verkligen kul. Inte den "vanliga" styrketräningen. Och ja det kan man säkert. :)
    Tack, hoppas påsken varit skoj för dig med! :D

    MammaSpring: Tack! Nu är den det dock. Tillbaka till livet. :)

    Löparkrille: Hej! Så trevligt att du hittade hit! Ska ta och kika in hos dig med! Och tack, passet var toppen! :D

    SvaraRadera