fredag, juni 12, 2009

Friiida!

Det blev ingen träning igår av den enkla anledningen att jag sov! Däckade på soffan och vaknade lagom till att hänga upp byket och sedan gå till sängs och drömmarna igen!
Alltså blev det träning idag istället, 3km uppvärmning, löpteknik, lite backlöpning (hade så dålig backe att det inte blev till nåt, den steg alldeles för långsamt!) och avslutningsvis 3 km nedvarvning. I princip en helt lugn och stilla löprunda med lite löpteknik inblandat.

Efter träningen lagade jag en maletkött-paj helt utan mjöl!! Pajbottnen består av ägg och grädde och sedan ordentligt med fyllning på, riktigt gott blev det! Det är första receptet jag tillagat ur Annika Dahlkvists LCHF-kokbok (LowCarbohydrateHighFat) som jag nog införskaffade för ett bra tag sedan, men nu då pajen blev så bra så ska jag nog ta och titta lite mer i boken! ;)

Har varit på kalilas idag, favoritens brors sambo fyllde år och bjöd på kaffe och laxsmörgåsar, mokkarutor och gräddtårta! Jag hade dock just ätit av ovan nämnda paj och var rätt så mätt, men en mokkaruta hade jag nog rum med! Jättegott! :)

Imorgon ska jag se till att min cykel får luft i däcken så att jag kan börja cykla med den innan det blir vinter tillbaka! För övrigt så tar jag det lugnt imorgon och på söndag blir det väl långlänkken då vet jag!

Det finns förresten parkering och så finns parkering, en viss chaufför /nämner inga namn/ ansåg att det ändå är bäst att ta upp två stycken platser så finns det ju mera svängrum för eventuella magar och sådant! :)


Ha en riktigt skön helg nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar